۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

آیا برای فروشگاه اینترنتی که درگاه پرداخت هم دارد نیاز به اخذ اینماد است؟
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

سوال اینه که :قصد داریم یک فروشگاه اینترنتی که در آن درگاه پرداخت هم وجود داشته باشد طراحی کنیم آیا لازم است که حتما اینماد دریافت کنیم؟ برای دریافت آن چه مدارکی نیاز است و از کجا باید اقدام کنیم.

هر وب سایتی که بخواهد خدمات درگاه پرداخت اینترنتی از بانک های معتبر کشور دریافت کند شرطش این است که از قبل اینماد اخذ کرده باشد.

بنابر اعلام سازمان توسعه تجارت الکترونیک فروشگاه های اینترنتی که  نماد اعتماد الکترونیک ندارند، به عنوان سایتی که مجوز فعالیت نداشته محسوب شده و مسدود می شوند.

با توجه به جرایم اتفاق افتاده در زمینه خریدهای اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی، مراجع قانون گذار را به این فکر انداخت که بتوانند استاندارد و نشانی برای امن بودن این خرید ها ایجاد نمایند.

اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) نمادی است که فروشگاه های اینترنتی و وب سایت هایی که در طراحی سایت شان بحث تجارت الکترونیک (درگاه پرداخت بانکی داشته باشند) و کسب و کار الکترونیک وجود دارد، باید از این نماد در طراحی سایت خود استفاده نمایند. اگرچه دریافت این نماد شرایط و ضوابطی دارد که آن وب سایت باید حداقل آنها را رعایت کند.

پس اگر به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می پردازیم باید حتما برای دریافت این نماد اقدام نماییم.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

 نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دریافت می شود.برای  گرفتن این نماد صدور پروانه کسب برای فروشگاه های الکترونیکی الزامی می باشد.

مزیت های اینماد

اعتماد خریداران برای خرید از فروشگاه ها افزایش می باید و با توجه به رعایت ضوابط قانونی و ثبت اطلاعات آنها در مراجع رسمی و در نهایت نظارت بر فروشگاه ها، مصرف کنندگان با اطمینان بیشتری نسبت به خرید کالا یا استفاده از خدمات اینترنتی اقدام خواهند نمود و با افزایش اطلاعات مصرف کننده برای استفاده از کالا قیمتهای کاذب کاهش خواهد یافت.

کاهش تخلفات

به همراه سازماندهی شدن فروشگاه های اینترنتی، تخلفات احتمالی در زمینه های کیفیت کالاها، امنیت در فروش، تحویل به موقع کالا، ضوابط بازپس گیری کالا و. . . کاهش و جلوگیری خواهد شد.

شرایط اخذ اینماد

  • فقط شرکت ها و وب سایت هایی که در فرایند طراحی سایت آنها مبحث خرید و یا خدمات فروش و پس از فروش آمده است این نماد تعلق خواهد گرفت.
  • شرکت های که دارای اعتبار قانونی می باشد وشماره ثبت دارند.
  • حتما دامنه وب سایت باید در اختیار شرکت یا مالک شرکت باشد و مدارک آن برای دریافت اینماد لازم می باشد.
  • اگر برای دریافت اینماد دو ستاره اقدام می نماییم، مدارک دریافت گواهینامه ssl نیز جهت ارائه نیاز می باشد.
  • اگر قرار است از طریق نماینده حقوقی شرکت این مراحل انجام شود، مدارک حقوقی وکالت نماینده نیز الزامی می باشد .

اقدام برای دریافت اینماد

کافی است وارد وب سایت نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای آنلاین به آدرس www.enamad.ir شوید و فرایند ثبت نام را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *