اغلب صاحبان قدیمی کسب و کارها همچنان با بهره گیری از شیوه های سنتی بازاریابی و تبلیغات، به دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود هستند. در صورتی که با گسترش استفاده از ابزار اینترنت در زندگی مردم، این شیوه بازاریابی دیگر پاسخگو نیست.
آمارها حاکی از آن است که روز به روز تمایل مصرف کنندگان برای خریدهای اینترنتی افزایش پیدا میکند. لذا داشتن یک وب سایت برای کسب و کار به معنای محروم کردن خود از سیل وسیع مخاطبین اینترنتی است.
اگر نگاهی به برند های بزرگ جهان بیاندازید، می بینید که حتی آنها نیز به سیاست های فروش سنتی خود اکتفا نکرده اند و همگام با جدیدترین تکنولوژی های روز، خود را بروزرسانی کرده اند.
وب سایت در حقیقت حکم ویترین فروشگاه و یا تابلو مغازه شما را دارد که محصولات و خدمات شما را به مشتریان مجازی در فضای اینترنت نشان می دهد.
اما در فروشگاههای اینترنتی مشتریان تنها به یک محله یا شهر محدود نمی شوند. بلکه تمامی کسانی که از بستر اینترنت استفاده می کنند می توانند از این طریق به فروشگاه شما وارد شوند.
لذا با راه اندازی یک وب سایت اینترنتی برای کسب و کار، درحقیقت دامنه مشتریان خود را گسترش می دهید.
راه اندازی وب سایت در اصل نشان دهنده حرفه ای و به روز بودن شما است. همانطور که گفته شد حتی قدیمی ترین برندهای جهان نیز از سال ها پیش اقدام به تاسیس فروشگاه های اینترنتی و توسعه همه جانبه تجارت خود نموده اند. اهمیت این مسئله زمانی دوچندان میشود که شما برای راهاندازی وب سایت خود از شرکتهای خدماتی حرفه ای و معتبر نیز استفاده کنید. چنین شرکتهایی به دلیل توانمندی در تامین امنیت وب سایت شما، اعتماد مشتریان برای خرید از سایت شما را دو چندان می کنند. بنابراین تنها به یک طراحی ساده و ارزان کتفا نکنید.
هزینههای سنگین تبلیغات بیلبورد ، تلویزیونی وماهوارهای بر کسی پوشیده نیست. برای سایر روش های تبلیغاتی چون بازاریابی تلفنی، مراجعه حضوری و یا پخش تراکت در مراکز پر رفت و آمد شهر نیز به استخدام نیرو و صرف هزینه است. در صورتی که با راه اندازی یک وب سایت اینترنتی شما از شر بسیاری از این هزینه ها خلاص می شوید. تنها کافیست تا با تمرکز بر یک طراحی حرفه ای و اجرای تکنیک های لازم به بهبود رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل کمک کنید.
در فروش های حضوری معمولاً شما فرصت اندکی برای معرفی محصولات خود دارید. در واقع شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتریان را جلب کنید. در غیر این صورت مشتری خیلی سریع مغازه شما را ترک میکند و از فرصت ارائه محصولات تکمیلی به وی محروم میمانید.
در حالیکه با استفاده از یک وب سایت فروشگاهی به راحتی می توانید این توضیحات تکمیلی را در قالب آموزش های جذاب ویدئویی و یا مقالات آموزشی در اختیار مشتری قرار دهید. این کار همچنین باعث شناساندن خود به عنوان یک فروشنده حرفه ای به مشتری میشود.
در فضای مجازی مشتریان معمولاً برای ارائه پیشنهادات و نظرات در رابطه با محصولات و یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری دارند. به این ترتیب شما نیز این فرصت را پیدا می کنید تا بتوانید بر اساس این نظرات ایرادات خود را رفع نموده و بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. همچنین با سلیقه مشتریان نیز بیشتر آشنا شده و محصولات و خدمات خود را در این راستا بهینه سازی کنید.
در پاسخ باید بگوییم که بله. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که همانقدر که راه اندازی یک وب سایت حرفه ای می تواند برای شما مزیت داشته باشد، یک طراحی غیر اصولی نیز می تواند باعث لطمه زدن و آسیبهای جدی به اعتبار کسب و کار شما شود. از جمله آثار مخرب طراحی غیراستاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
پس توصیه می شود تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد تا از شرکت های معتبر اما با هزینههای منصفانه و با اخلاق کاری حرفهای کمک بگیرید.
برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک ابتدا بایستی از یک مشاور با تجربه کمک بگیرید تا مناسب ترین مسیر را برای تجارت شما انتخاب نماید. اصولا طراحی سایت نخستین قدم برای قرار گرفتن در این مسیر است که مراحل آن به شرح زیر می باشد:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.