۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

خطای ۴۰۴ چیست ؟
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

خطای ۴۰۴ چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راه حل های رفع خطای ۴۰۴ را بررسی کنیم، باید بدانیم خطای ۴۰۴ چیست و در چه مواقعی نشان داده می شود. خطای ۴۰۴، کد اعتبار HTTP است و زمانی نشان داده می شود که صفحه مورد نظر شما توسط سرور پیدا نگردد. این خطای ۴۰۴ می تواند توسط خود سرور نشان داده شود یا خود طراح سایت یک صفحه اختصاصی با اخطار ۴۰۴ را طراحی نماید.

امروزه یکی از ملاک های گوگل برای سئو سایت ، طراحی صفحه ۴۰۴ و معرفی آن می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید، کاربر در سایت شما اصلا نباید با خطای ۴۰۴ روبرو شود و صفحاتی را حذف می کنید، بهتر است که دیگران صفحات ریدایرکت کنید، در غیر اینصورت علاوه براینکه سایت شما مشمول جریمه گوگل خواهد شد، تاثیر منفی می تواند برروی سئو سایتتان داشته باشد.

 

ارور

 

انواع نمایش اخطار صفحه ۴۰۴ که ممکن است با هر کدام از آن ها مواجه شوید:

  • ۴۰۴ Error
  • 404 Not Found
  • Error 404
  • The Requested URL[URL] was not found on this server
  • HTTP 404
  • Error 404 Not Found
  • 404 File or Directory Not Found
  • HTTP 404 Not Found
  • 404 Page Not Found

اخطار صفحه ۴۰۴، می تواند در هر مرورگر و هر سیستم عاملی نشان داده شود.

چه عاملی باعث بروز خطای ۴۰۴ می گردد؟

از نظر تکنیکی، خطای ۴۰۴ ، یک اخطار  سمت کلاینت می باشد که کاربر عامل ایجاد آن است. این اخطار بیشتر زمانی روی می دهد که کاربری آدرس صفحه را نادرست وارد می کند یا اینکه آدرس صفحه ای که تایپ می کند، وجود ندارد و قبلا سعی نکرده است که در خصوص انواع اطلاعاتی بدست بیاورید.

یک عامل دیگر، حذف صفحه مورد نظر است و مالک سایت آدرس صفحات قدیم را به صفحات جدید، ریدایرکت نکرده است. وقتی کاربری روی لینکی کلیک می کند که صفحه آن حذف شده، با خطای ۴۰۴ مواجه می شود. برای این منظور بهتر است که هر صفحه ای که حذف می شود، آدرس آن به یک صفحه مرتبط ریدایرکت گردد.

رفع خطای ۴۰۴

۱.بعضی از دلایل خطای ۴۰۴ واقعا نامعلوم است، حتی ممکن است که شما آدرس صفحه حذف شده را به صفحه دیگر ریدایرکت کرده باشید اما باز این اخطار نشان داده شود. بهتر است که چندبار دکمه Refresh یا F5 را چند بار بزنید تا از اگر در کش سیستم وجود داشته باشد، از بین برود.

۲.آدرس صفحه یا URL را بررسی کنید. ممکن است به اشتباه تایپ یا نوشته شده باشد. حتی ممکن است در لینک هایی که در سایت قرار گرفته است، آدرس به اشتباهی نوشته شده باشد.

۳.سطح صفحات را در آدرس کم کنید. برای مثال فرض کنید که آدرس www.test.com/a/b/c.html برای دسترسی به یک صفحه سایت خود تعریف کرده اید. این آدرس کاملا طولانی است و کاربران خیلی حوصله تایپ ندارند پس بهتر است تا جایی که می توانید آدرس صفحه خود را کوتاه کنید.

۴.کاربران وقتی آدرس دقیقی را نمی دانند، آن را در موتورها، جستجو می کنند. پس سعی کنید حتما آدرس خود با کلمات ساده ای بنویسید که در سریعا در موتورهای جستجو نشان داده شود.

۵.از کاربران بخواهید که کش مرورگر خود را پاک کنند. چون بعضی از آدرس ها در کش قرار می گیرند و صفحات قبلی را نشان می دهند.

۶.کاربران اگر نتوانند به هر دلیلی سایت را پیدا کنند، با مسئولین سایت تماس می گیرند. پس حتما از قبل اطلاع رسانی نمایید یا راه تماس با سایت را در مکان مناسب و قابل دید قرار دهید.

سوالات متداول

خطای ۴۰۴ در چه زمانی اتفاق می افتد؟

اگر صفحه مورد نظر شما در وب سایت موجود نباشد اتفاق می افتد

برای رفع خطای ۴۰۴ چکار باید کرد؟

معمولا زمانی اتفاق می افتد که صفحه مورد نظر حذف شده باشد که با ریستو صفحه مورد نظر مشکل برطرف می شود

آیا خطای ۴۰۴ در سئو وب سایت تاثیر دارد؟

بله در صورتیکه صفحه مورد نظر شما دارای خطای ۴۰۴ شود و این صفحه دارای جایگاه باشد به سئو سایت شما آسیب وارد می نماید

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *