۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

سئو مقاله نویسی
۱۴۰۱/۰۵/۲۷

همانطور که میدانید یکی از مهم ترین نکات برای بالا بردن ترافیک سایت شما استفاده از مقاله نویسی در وبسایت شما هست .

از طرفی، رعایت اصول سئو با توجه به تغییرات متداول الگوریتم‌های موتورهای جستجو، منحصر به تحقیقاتی راجع به الگوریتم‌های جدید است. بنابراین سئو در مقاله نویسی اصول قابل تغییری دارد که می‌تواند شما را به سمت موفقیت برساند.
اما بگذارید اصلی‌ترین و مهمترین نکات سئو در مقاله نویسی را بیان کنیم که تقریبا در تمام الگوریتم‌ها (حداقل الگوریتم‌های معرفی شده تا حال حاضر) جواب می‌دهند. این روش‌ها و اصول می‌توانند وبلاگ شما را به مرز موفقیت بکشانند.

عنوان مقاله

قبل از نوشتن متن مقاله خود، لازم است تا یک عنوان جذاب و همه پسند برای رعایت سئو مقاله انتخاب کنید. حداقل ۹۹ درصد از افراد قبل از مطالعه متن یک مقاله، ابتدا عنوان آنرا مطالعه می‌کنند و شاید نیمی از این افراد، به دلیل عنوان نا مناسب، از مطالعه مقاله خودداری کنند. بنابراین مهم است عناوین مقاله خود را به روش اصولی انتخاب کنید. می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید:

  • موضوع مقاله‌ای که قصد نوشتن آنرا دارید را در موتورهای جستجو به دو زبان انگلیسی و فارسی جستجو کنید. یک تا سه لینک اول را از لحاظ عنوان بررسی و مقایسه کنید و نکات مهم رعایت شده در تالیف عنوان آنها را آنالیز کنید.
  • می‌توانید از اعداد معجزه آسا استفاده کنید. برای مثال استفاده از اعداد در عنوان مقاله می‌تواند راهی برای افزایش بازدید آن فراهم کند. (مثل: ۷ راه نوشتن مقاله‌ای بی‌نظیر). درواقع شما با نوشتن عناوین خود به این سبک می‌توانید محتوای مقاله خود را پیشگویی کنید و یک حس کنجکاوی مثبت در کاربران ایجاد نمایید.
  • کلمات پرسشی مانند چگونه و چیست را در عنوان خود به کار بگیرید. برای مثال، عنوان کاربردهای سئو در مقاله نویسی جذابیت خیلی کمتری نسبت به عنوان کاربردهای سئو در مقاله نویسی چیست؟ دارد. البته این مورد، قدیمی‌ترین روش مقاله نویسی در بحث عنوان است.

متن مقاله

طول متن و استفاده از کلمات مناسب سئو در مقاله نویسی می تواند متن شما را در رتبه بهترین قرار دهد. بر اساس الگوریتم های جدید گوگل، یک مقاله سئو شده مناسب باید دارای ۹۰۰ کلمه یا بیشتر باشد. از آنجایی که موتورهای جستجو تمایل بسیار زیادی به نمایش مطالب طولانی تر و کامل تر دارند، بهتر است مقاله شما ۹۰۰ کلمه یا بیشتر باشد.
همچنین باید از کارهایی که باعث رشد منفی سئو در مقاله نویسی می‌شوند، خودداری کنید. برای مثال استفاده از مطالب کپی یا مطالب دروغین که با عنوان شما متناقض است، می‌تواند رتبه شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. اما اگر قصد دارید متنی به نقل از یک منبع در مقاله خود بگنجانید، آنرا در تگ نقل قول قرار دهید.

کلمات کلیدی

ایکون سرچ

در گذشته الگوریتم‌های SEO گوگل به وبسایت‌هایی که از کلمات کلیدی زیاد استفاده می‌کنند بها می‌داد. درواقع این الگوریتم بر اساس کلمات کلیدی زیاد در مقالات و بالا بودن چگالی این کلمات در متن برنامه ریزی شده بود. اما الگوریتم سالهای اخیر گوگل و موتورهای جستجو، مقالاتی که بیشتر از ۱۰ کلمه کلیدی را در تگ‌های خود ثبت کنند، در پایین‌ترین رتبه قرار می‌دهد.
بنابراین لازم است تا این عادت بد را از خود دور کنید و به جای نوشتن هزاران کلمه کلیدی برای مقاله خود، ۵ مورد از مرتبط ‌ترین و پرمخاطب‌ترین کلمات کلیدی مقاله خود را پیدا کنید. بدون شک استفاده از کلمات کلیدی زیاد در متن شما را در رتبه پایینی قرار خواهد داد و ارزش مطالب شما به شدت پایین می‌آید و از اهداف سئو در مقاله نویسی نیست.

کلیدواژه کانونی

کلیدواژه کانونی به یک کلمه کلیدی از محتوای شما گفته می‌شود که بیشترین تمرکز روی آن است و از مهمترین مباحث سئو در مقاله نویسی محسوب می‌شود. البته اینکه بیشترین تمرکز روی آن باشد کافی نیست و باید کلیدواژه‌ای را انتخاب کنید که مختص همان مقاله باشد. برای مثال: اگر عنوان مقاله شما (چگونه امنیت را در وردپرس برقرار کنیم؟) باشد، انتخاب وردپرس به عنوان کلیدواژه کانونی نادرست خواهد بود چرا که این مقاله منحصرا در رابطه با امنیت وردپرس صحبت خواهد کرد. بنابراین، سعی کنید کلیدواژه کانونی را از کلی بودن درآوردید و در عین حال، کلیدواژه پرمخاطبی را انتخاب کنید.
چگالی کلیدواژه کانونی برای رعایت سئو در مقاله نویسی مهم است و نباید از ۲.۵ درصد کل متن بیشتر شود. بهترین حالت برای تکرار کلیدواژه کانونی در مقاله، همان ۱.۵ تا ۲ درصد از کل متن است. همچنین لینک‌دهی کلیدواژه‌ها در مقاله بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید کلیدواژه کانونی خود را ۵-۱۰ بار در جاهای مختلف متن به خود پست لینکدهی کنید. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به لینکدهی خواهیم داد.

 

سئوی تصاویر

سئوی تصاویر از مهمترین مباحث سئو در مقاله نویسی است که معمولا جدی گرفته نمی‌شود. خاصیت Alt تصاویر موجود در یک مقاله به افزایش رتبه آن در جستجو‌ها کمک بسیار شایانی می‌کند. بنابراین لازم است تا کلیدواژه کانونی و عنوان مقاله خود را در خاصیت Alt تصاویر موجود در همان مقاله اضافه کنید. بالا رفتن رتبه عکس شما در جستجو‌های گوگل می‌تواند راهی برای رسیدن به ترافیک بالا در وبسایت باشد.

لینک‌ها

لینک‌دهی و سئو در مقاله نویسی باعث می‌شود تا خزنده گوگل (google crawler) به صفحات دیگر شما رجوع کند و جایگاه شما را در ربته بندی و ارتباط بین صفحات افزایش دهد. سعی کنید مقالات مرتبط را به صورت کلیدواژه لینک‌دهی شده به پست خود وصل کنید یا از ترفند (همچنین ببینید) استفاده کنید. این کار علاوه بر رتبه‌گیری بالا، باعث افزایش ارتباط بین صفحات وبلاگ و هدایت کاربر به صفحات دیگر سایت می‌شود که تاثیر بسیاری در ماندگاری کاربر در سایت و فروش محصولاتتان خواهد داشت. ماندگاری بالا از مهمترین اهداف سئو در مقاله نویسی است.

تگ‌ها

استفاده از ۳ تگ مهم H1،H2 و H3 و ۲ تگ H4 و H5 برای عنوان‌های صفحه می‌تواند بسیار مهم باشد. تگ H1 معمولا برای عنوان صفحه یا نام وبسایت استفاده می‌شود که در اکثر قالب‌ها به طور پیشفرض تعبیه شده است. اما تگ H2 را باید خودتان به عناوین اصلی بدهید. این تگ مشخص می‌کند که کدام عنوان اصلی‌تر و کلی‌تر از بقیه است. تگ H3 عناوینی را مشخص می‌کند که زیرشاخه  H2 هستند و جزئی‌تر از تگ والد خود یا تگ H2 می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *