۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

سئو یا تبلیغات گوگل ؟
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

در این روز های یکی از سوالات رایجی که افرادی که وبسایت دارند اینه که سئو برای سایتشون انجام بدم یا تبلیغات گوگل رو برای سایتمون در نظر بگیریم .

… سئو یا تبلیغات گوگل …

این یک سوال کاملا کلی است مثل این هستش که از من بپرسید بستنی دو رنگ ایتالیایی قسمت سفیدش خوشمزه تر هست یا اون قسمت کاکائویی !؟

مشخص هست هر دو کنار هم مزه خیلی خوبی رو دارد . شما باید اول استاتژی بازاریابی خودتان را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرید که اول کدام را انجام بدهید .

✅نحوه نمایش سایت شما در رتبه بندی گوگل

تئوری و فلسفه‌ی اصلی وجود گوگل به‌عنوان موتور جست‌وجو نشان دادن صفحات معتبر و کار درست به مخاطبان است. شما هیچ‌گاه با پرداخت پول و تبلیغات در گوگل از طریق گوگل ادز نمی‌توانید به لینک اول برسید. پس باید سئو خوبی داشته باشید و مطالب با ارزشی را در سایت خود منتشر کنید و منتظر باشید تا خزنده‌ها و ربات‌های گوگل صفحه شمارا ببینند و رتبه‌بندی کنند.

اما به‌هرحال شما مختار هستید و ممکن است علاقه به صبر برای به رتبه ۱ رسیدن نداشته باشید و بخواهید خیلی زود یا از همین امروز فروش خود را آغاز کنید.

این‌که سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل کاملا دست شماست، اما ازنظر کارشناسی و برندینگ قطعاً باید به هردو بپردازید، جلوتر به این سؤال که در کل سئو بهتر است یا تبلیغات پاسخ‌خواهم داد.

✅تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه گوگل

گاهی در استراتژی بازاریابی خود، شما مجبورید که سریعاً به رتبه یک گوگل بیاید و فروش خود را آغاز کنید. برای این کار شما نیازمند استفاده از سرویس تبلیغات گوگل یا گوگل ادز هستید و به‌اشتباه خیلی‌ها فکر می‌کنند استفاده از سرویس گوگل ادز به رتبه سایتشان کمک می‌کند.

اما گوگل ادز فقط در قبال پرداخت پول، ترافیک سایت شمارا با بالا آوردن لینک صفحه فرود شما نسبت به اولین لینک که با سئو و اعتبار زیاد به رتبه یک رسیده بالا می‌برد، اما این برای یک زمان محدود است و با گذاشتن کلمه AD یا آگهی کنار لینک شما به کاربران خود نشان می‌دهد که شما با تبلیغ به لینک یک رسیده‌اید.

در جواب سئو یا تبلیغات باید بگویم شما هم باید سئو خوبی داشته باشید هم تبلیغات خوبی انجام دهید.

✅ از دید بازاریابی و برندینگ

شاید الآن شما خیلی جدی به این فکر کنید که اگر بخواهم زود به درآمد برسم تبلیغات انجام می‌دهم و خیلی سریع درآمد خود را آغاز می‌کنم. اما باید این را بدانید که مسئله به همین سادگی نیست!

اگر شما به یک درآمد پایدار فکر می‌کنید باید به شما بگویم، سئو در این بخش بسیار مهم‌تر از تبلیغات است.

زیرا با سئو شما از گوگل اعتبار و رتبه دریافت می‌کنید و این خود یعنی ساختن جایگاه بهتر برند شما در ذهن مخاطب، و اگر بتوانید در بحث سئو همیشه فعال باشید و در رقابت با رقبای خود بجنگید، قطعاً مشتری‌های زیادی شمارا خواهند شناخت و این شناخت طولانی‌مدت و در خیلی از مواقع همیشگی خواهد بود.

تبلیغات بدون جایگاه سئو در گوگل، صرفاً برای شما درآمد آنی خواهد داشت و احتمال زیاد بسته به شرایط از جذب مشتریان جدید محروم خواهید شد، زیرا در نتایج گوگل دیده نمی‌شوید و بعد از تبلیغات از یادها می‌روید. با سئو می‌توانید ترافیک رایگان و ارگانیک جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *