۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

مزایا داشتن سایت آموزشی
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

از آنجا که آموزش یک عنصر کلیدی در رشد جوامع بشری است، صنعت‌های وابسته به آموزش همواره مخاطب داشته و بسیار پر سود بوده‌اند. در عصر حاضر آموزش آنلاین شیوه‌های یادگیری را کاملاً دگرگون کرده است و کرونا به ما ثابت کرد که دنیای اینترنت امروز به حدی قدرتمند است که در آن یک کودک ۷ ساله می‌تواند سواد یاد بگیرد! آن روزهایی که مجبور بودیم ساعت‌ها در کتابخانه برای جستجوی مطالب، سوالات، منابع و… وقت صرف کنیم، سپری شده است. حالا تنها با یک کلیک به پاسخ تمام سوال‌های خود می‌رسیم. در واقع این سایت‌های آموزشی هستند که نقشی پر رنگی در این زمینه دارند.

سایت آموزشی چیست؟

برای درک بهتر ماهیت و چیستی سایت‌های آموزشی بهتر است انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. این کار به ما کمک می‌کند تعریف شخصی و قابل قبولی از سایت‌های آموزشی پیدا کنیم.

سایت آموزشی تخصصی : یک آموزشگاه زبان، یک مجموعه آموزشی است که به صورت تخصصی بر روی تقویت زبان مخاطبان خود کار می‌کند. حالا فرض کنید وبسایتی دارید که به صورت تخصصی به مخاطبان خود نرم‌افزارهای گرافیکی یا نرم‌افزارهای رشته معماری و عمران یا مهارتی مثل دیجیتال مارکتینگ را آموزش می‌دهید، در این تعریف شما یک وبسایت آموزشی تخصصی دارید.

 سایت علمی : این وب‌سایت‌های آموزشی اطلاعات جامع و کاملی در مورد موضوعات مرتبط با علوم مانند زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضیات، نجوم، گیاه شناسی و… را به زبانی ساده و قابل درک ارائه می‌دهند.

مجله خبری: مجله‌های خبری از جمله سایت‌های آموزشی هستند که معمولا موضوعات متنوعی را در بر می‌گیرند. این سایت‌ها اطلاعات به‌روز و جدیدی را برای مخاطبان آماده می‌کنند. برای مثال سایت زومیت یک مجله خبری‌ست که در آن موضوعاتی مثل فناوری، آموزشی، راهنمای خرید و بررسی‌ تخصصی محصولات الکترونیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انجمن‌ها (فروم‌ها): در انجمن‌ها افرادی که متخصص هستند می‌توانند بستری پیدا کنند تا به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ دهند یا مسائل آموزشی جدیدی را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، انجمن‌ها فعالیتشان کمتر شده است و این مدل از وبسایت‌های آموزشی رو به انقراض هستند!

پلتفرم‌های آموزشی: سایت‌هایی مثل فرانش و فرادرس پلتفرم‌های آموزشی هستند. عملکرد این وبسایت‌ها به این ترتیب است که مدرسان عضو می‌شوند و محتوای آموزشی خود را در بستری که این وبسایت‌ها آماده می‌کنند، قرار می‌دهند و از طرفی کاربران این سایت‌ها می‌توانند بسته به نیاز خود از محتوای آموزشی موجود در این سایت‌ها استفاده کنند.

مزایا داشتن سایت آموزشی

 افزایش رضایت دانشجو

اگر از آزادی عملی که دانشجو در بررسی آموزش‌ها دارد فاکتور بگیریم، باید بگوییم که تکنولوژی به کمک ما می‌آید تا بتوانیم محتوای درسی را بهتر و سریع‌تر با مخاطب به اشتراک بگذاریم. از طرفی بتوانیم با مخاطب در تعامل باشیم. مجموعه این موارد کمک می‌کند که بازدهی سایت‌های آموزشی بالا باشد.

 همیشه آماده خدمت رسانی

مخاطبان آزادند در زمان دلخواه و در هر مکانی از محتوای آموزشی شما استفاده کنند. همچنین مخاطبان می‌توانند مجددا به فایل‌های آموزشی سر زده و با مرور آن‌ها بهتر متوجه مبحث آموزشی شوند.

 انواع اطلاعات

یک سایت آموزشی کامل امکان به اشتراک گذاشتن انواع فایل را محیا می‌کند. از فایل صوتی و ویدیویی گرفته تا zip و pdf.

غلبه بر مرزهای جغرافیایی

شما مخاطبینی دارید از سراسر دنیا! حتی فکر به این مسئله که بتوانید آموزشگاه آنلاینی داشته باشید که هر هم‌زبانی در هر قسمتی از این کره‌خاکی بتواند از آن استفاده کند هم شگفت‌انگیز است!

 داده‌های ارزشمند

با تحلیل داده‌های اماری وب سایت خود از لحاظ تعداد مخاطبان، دانشجویان راضی و مقدار فروش می‌توانید کسب‌و‌کار خود را به حداکثر فروش نزدیک کنید. طیف متنوع داده‌ها و اطلاعاتی که یک سایت به شما می‌دهد رشد سایت آموزشی شما را برجسته می‌کند.

 تبلیغات کم هزینه

شما در بستر اینترنت می‌توانید تبلیغات هدفمند و البته ارزان قیمتی را در اختیار داشته باشید. از طرفی نتایج این تبلیغات قابل بررسی و تحلیل است که مهم‌ترین عامل تاثیرگذاری تبلیغات شماست. این تبلیغات دقت و اطمینان بیشتری نسبت به روش‌های تبلیغاتی پرهزینه سنتی تبلیغ دارد.

شناخت مدرس

اگر شما یک سایت حرفه‌ای آموزشی داشته باشید و محتوای ارزشمندی تولید کنید، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به یک مدرس شاخص تبدیل شوید و هواداران زیادی داشته باشید!

 حرفه‌ای بودن

داشتن یک وب‌سایت آموزشی اصولی این ذهنیت را در مشتری ایجاد می‌کند که شما در کارتان جدی هستید و آماده انتقال اطلاعات ارزشمند و مفید به بهترین شکل ممکن هستید.

 تبدیل شدن به یک پایگاه اطلاعاتی

اگر سایت آموزشی شما تخصصی باشد، داشتن وب‌سایت فرصتی عالی برای رشد شما خواهد بود. چرا که با تولید مقالات کاربردی، آموزش‌های رایگان و… این امکان را پیدا می‌کنید تا به یک پایگاه اطلاعاتی شناخته شده تبدیل شوید.

رابطه صمیمی سایت شما با گوگل

اگر سایت آموزشی شما درست و اصولی طراحی شده باشد و محتوای ارزشمندی را تولید کنید، خیلی سریع در نتایج گوگل ظاهر خواهید شد. به بیانی دیگر، رشد سایت‌های آموزشی چندین برابر سایت‌های دیگر است. همچنین مخاطبان بیشتری نیز برای آن وجود دارد.

 صرفه جویی در هزینه‌ها

کاتالوگ‌ها و بروشورهای کاغذی که هزینه‌های بالایی دارد را فراموش کنید! اگر سایت شما هدفمند و دارای چارچوب باشد، می‌توانید اطلاعات آن بروشورهای کاغذی را به شیوه‌ای تاثیرگذارتر به مخاطب خود انتقال دهید.

 راه‌اندازی سریع

اگر اجرای سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید، در کمتر از حداقل یک ماه یک سایت تمام عیار خواهید داشت و کسب درآمد آنلاین شما در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.

 دسترسی آنلاین و بلافاصله به محتوا

اگر سایت آموزشی داشته باشید که در آن دوره پولی قرار دهید، پس از پرداخت هزینه دوره توسط دانشجو، فایل‌ها و محتوای آموزشی بلافاصله و بدون نیاز به هیچ اقدامی از طرف شما در دسترس دانشجو قرار خواهد گرفت.

 فقط یکبار ضبط کنید

اگر یک مدرس باشید که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌کند، حتما با این مشکل روبرو شده‌اید که ناچار هستید یک محتوای آموزشی ثابت را به دانشجو‌های جدید عرضه کنید. اما اگر یک سایت آموزشی داشته باشید، کافیست یک‌بار محتوای آموزشی را ضبط کنید تا سال‌ها از فروش آن آموزش کسب درآمد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *