۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

نحوه مدیریت فروشگاه اینترنتی
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

با افزایش وب سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مشتریان به این سبک سفارش،طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و تاثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، انکار ناپذیر می باشد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به کاربر القا نموده و او را تبدیل به مشتری دائمی نماید.
نحوه ی برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه و همچنین نحوه مدیریت فروشضگاه اینترنتی ، تاثیر بسیار زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق می کند. طراحی وب سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روان شناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی سایت حرفه ای نمی تواند تاثیر مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه آنلاین شما خواهد داشت.

 

مراحل مدیریت فروشگاه اینترنتی

۱-طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۲-تولید محتوا و پشتیبانی سایت

وظایف مدیر سایت برای مدیریت فروشگاه اینترنتی

  • اضافه کردن محصولات به سایت و تهیه کردن فیلم و عکس و گذاشتن اطلاعات و جزییات محصول

مدیر سایت باید ازمحصولات فروشگاه عکس های با کیفیت تهیه کند و اطلاعات دقیق و جزییات آن و نحوه کار با محصول را در تهیه و در سایت قرار دهد.گذاشتن فیلم باعث میشود کاربران بیشتر به شما اعتماد کرده و حرفه ای تر به نظر برسید.

  • ایجاد یک استراتژی برای فروش اینترنتی

داشتن یک برنامه کاری و یک استراتژی فروش بسیار ضروری میباشد.مدیر سایت باید هدفمند محصولات را در سایت قرار دهد و قیمت گذاری آن ها باید با برنامه باشد تا به سود برسد.

  • داشتن دانش سئو سایت فروشگاهی و بهینه کردن سایت و محتواهای تولید شده برای گوگل

یکی از عوامل مهم در مدیریت فروشگاه اینترنتی سئو سایت می باشد.برای آن که سایت شما در قسمت بالای صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرد و امکان آمدن کاربران به سایت شما بیشتر شود باید اصول سئو در آن رعایت شود.بخشی از آن مربوط به طراح سایت است و بخش دیگر آن به مدیر و فردی که تولید محتوا برای سایت انجام میدهد.فردی که تولید محتوا کرده و با سایت کار میکند باید دانش بهینه کردن سایت را داشته باشد .

  • بررسی وضعیت سرور سایت (از نظر صحت کارکرد، کندی و یا ترافیک آن)
  • پاسخگویی و تشکر از باز خوردهای کاربران و تهیه آرشیو از آنها
  • بررسی نیاز ها و امکانات سایت

مدیر سایت با توجه به حجم محصولات فروشگاه و نیاز های سایت خود باید امکاناتی که باید به سایت اضافه شود را بررسی و به طراح سایت منتقل کند.

  • بررسی صحت لینک‌های موجود در سایت
  • بررسی عناوین صفحات مختلف سایت
  • بررسی و رفع اشکالاتی که بازدیدکنندگان سایت مطرح می کنند
  • ثبت سایت و بالا بردن رتبه‌ی آن در موتور های جستجو.
  • کار با webmaster tools و google analytics
  • بررسی سود و زیان
  • قیمت گذاری و تخفیفات محصولات
  • و …
دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *