۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

به نظر شما وردپرس بهتر هست یا برنامه نویسی ؟ به منظور ایجاد سایت نمیتوانید بر حسب علاقه و یا صرفا حرف یک شخص ، انتخابی بین وردپرس یا برنامه نویسی داشته باشید ! هر دو مزایا و معایب خود را خواهد داشت که در ادامه علاوه بر توضیح کامل و جامع درباره هر یک از آنها ، هزینه و قیمت ، پشتیبانی و قیمت ، هزینه نگهداری و … را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد .

سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS به نرم افزار تحت وب گفته میشود که کاربران به کمک آن میتوانند بدون نیاز به دانش فنی تخصصی و کد نویسی ، محتوا را ایجاد ، ویرایش و سپس در پایگاه داده ذخیره و در وبسایت منتشر کنند . در انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت کسب و کارتان باید بر حسب نیاز و خواسته شما از سایت انجام گیرد .

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از موارد بر حسب نیاز و خواسته شما از سایت مورد استفاده قرار میگیرد ، حتی در برخی از شرایط ، وابسته به نیاز شما از وب سایت ، ممکن است از زبان برنامه نویسی و وردپرس بصورت یکجا نیز استفاده کنید !

اگر به دنبال روشی درست برای راه اندازی سایت جهت توسعه کسب و کارتان هستید و اطلاعات کافی برای انتخاب بین وردپرس و برنامه نویسی ندارید ، از مطالعه این مقاله غافل نشوید .

 

آشنایی با سایت ساز فوق العاده وردپرس

وردپرس ساده ترین و قدرتمند ترین سازنده وب سایت است که امروزه وجود دارد. یک سیستم مدیریت محتوا همه کاره است که پلتفرمی فوق العاده عالی برای ایجاد محتوا و مدیریت آن برای انواع وب سایت ها محسوب می شود که با قابلیت های زیادی نظیر استفاده از قالب های آماده و اختصاصی راه حلی عالی جهت راه اندازی وب سایت ها برای کسب و کار شما است.

مزایا طراحی سایت با وردپرس

از مهم ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس، رایگان بودن و متن باز بودن آن است که می توانید برای تغییر ظاهر و عملکرد وب سایت طیف گسترده ای، از  قالب ها و افزونه ها را استفاده کنید.

استفاده از وردپرس بسیار آسان است و دارای یک رابط کاربری ساده و روان است.این کیفیت به وردپرس کمک می کند بر رقبایی مانند دروپال یا جوملا غلبه کند و نیاز به افزودن صفحات جدید، پست های وبلاگ، تصاویر و غیره بسیار آسان و سریع انجام می شود و از آنجایی که کار کردن با وردپرس بسیار ساده است، سبب کاهش زمان نیز می شود و نیازی به تخصص فنی و تسلط بر HTML ،CSS ،PHP و سایر فناوری های پیچیده نخواهد بود.

از این جهت مورد پسند کاربران بوده و امکان مدیریت و طراحی بدون کدنویسی و سفارشی کردن عنوان و طرح‌ بندی سایت و شروع ایجاد صفحات و پست‌ ها برای استفاده راحت را دارد و صاحبان وب سایت یا وبلاگ نویسان، می توانند وب سایت خود را ویرایش و مدیریت کنند.

سیستم وردپرس همواره به روز می شود. به روزرسانی منظم به این معنی است که باگ های ایجاد شده حل می شود و ویژگی های مفید و هیجان انگیز جدید به طور مرتب اضافه می شوند.

در وردپرس به راحتی می توانید محتوا را انتشار دهید. از دیگر ویژگی های وردپرس اینست که می توانید از انواع دستگاه ها به آن متصل شوید و سایت خود را مدیریت کنید. همچنین با وردپرس شما می توانید سطح کاربری های متفاوتی را مانند (نویسنده، ویرایشگر، مشترک و مدیر کل) ایجاد کنید.

اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید همیشه دوست دارید سایتتان در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید، ساختار اکثر قالب های وردپرسی اصولی و بهینه بوده و همچنین افزونه هایی مانند سئویوآست و رنک مث (Rank Math) نیز به بهبود رتبه های شما در گوگل کمک میکنند.

وردپرس دارای یک مخزن بزرگی از قالب ها و افرونه های آماده و رایگان با قابلیت پیش نمایش بر روی سایت شما می باشد، اضافه کردن قالب های اختصاصی به وردپرس یکی دیگر از مزایای فوق العاده این سیستم می باشد.

در زمان کنونی استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها بیشتر از کامپیوتر ها است بنابراین قالب و طرح وب سایت شما نیز باید در این دستگاه ها به خوبی محتوایش نمایش داده شود در غیر اینصورت نمیتوانید نرخ تبدیل بالایی از وب سایتتان داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم وردپرس منبع باز و رایگان است، به همین دلیل توسط گروهی از دوستداران وردپرس در سراسر جهان پشتیبانی می شود. این انجمن از دوستداران وردپرس وظیفه به روز نگه داشتن وردپرس و ایجاد تغییرات در فایل های سورس را بر عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *