۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

وظایف ادمین اینستاگرام
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

حتما شما هم تا به حال در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیج ها و صفحاتی را دیده اید که بسیار محبوب بوده و بیشترین لایک و کامنت را به خود اختصاص می دهند. به نظر شما دلیل آن چیست؟ مهمترین دلیل آن این است که ادمین این پیج به وظایف خود به خوبی آگاه است و سعی میکند که تمامی آنها را به درستی انجام دهد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که وظایف ادمین اینستاگرام چیست و نقشه راه ادمین اینستاگرام شدن را در اختیارتان بگذاریم. با این نکات خواهیم آموخت که چطور ادمین اینستاگرام شویم. همراه ما باشید.

 

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

زمانی که قصد دارید در اینستاگرام فعالیت کنید و جزو محبوب ترین پیج ها شوید، باید طبق اصول معینی عمل کنید. برخی از مهمترین اصول را ما در زیر برایتان ذکر کرده و توضیح خواهیم داد که بر اساس آنها بفهمید که ادمین اینستاگرام باید چه چیز هایی را بلد باشد تا بتواند از طریق پیج خود به درآمد برسد.

انتشار منظم پست و استوری

در اوایل فقط انتشار پست ملاک و معیار بود! اما امروزه استوری نیز جزو مهمترین بخش هایی است که یک ادمین اینستاگرام باید به آن تسلط داشته باشد و به صورت منظم در آن اقدام به انتشار محتوا نماید. باید موضوع پیج تان را کاملا درک کرده باشید و سپس ساعتی که بیشتر مخاطبان شما آنلاین می شوند را بفهمید تا در همان ساعات اقدام به انتشار محتوا کنید. یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام همین است و باید به صورت منظم این کار را انجام دهد.

محتوا سازی حرفه ای

موضوع دیگری که جزو وظایف یک ادمین اینستاگرام است، این است که کار محتواسازی را به خوبی آموخته باشد. اگر یک پیج می خواهد موفق ظاهر شود، باید محتوایی یونیک و منحصر به فرد داشته باشد. منظور از محتوای یونیک یعنی محتوایی که خود ادمین آن را تولید کرده و منتشر نموده و تا به حال کسی آن را تولید نکرده است. شما باید با توجه به موضوع پیج تان بهترین محتواها را بسازید؛ محتواهایی که از جملات و عکس ها یا فیلم هایی جذاب ساخته شده باشد که نظر بیشتر افراد را به خود جلب کند.

افزایش فالوورهای پیج

امروزه فالوورهای فیک رواج پیدا کرده اند و خیلی از افراد از این فالوورها استفاده می کنند. اما آنها از این موضوع غافل اند که فالوور هایشان فقط جنبه نمایشی دارد و به هیچ کاری نخواهند آمد. شما باید به فکر راه هایی باشید که فالوورهایی واقعی و فعال دریافت کنید. اگر اصول محتوا سازی را آموخته باشید و همچنین با قواعد کلی انتشار پست و استوری در اینستاگرام آشنا باشید، می توانید فالوورهایی واقعی برای خودتان بگیرید. یکی از با اهمیت ترین وظایف ادمین اینستاگرام را می توان همین افزایش فالوور دانست.

افزایش لایک و کامنت پست ها

هر چقدر که فالوور داشته باشید، اگر کامنت و لایک نداشته باشید، پیج تان ارزشی نخواهد داشت. اگر محتواهایی جذاب بسازید، می توانید به تعداد کامنت ها و لایک هایتان بیفزاید. سعی کنید یک جنجال و چالش در پیج تان به وجود آورید که برای کاربران جذاب است. به این شکل می توانید به تعداد لایک ها و کامنت هایتان افزوده و کم کم راه های کسب درآمد را برای خود باز کنید. امروزه تبلیغات گرفتن توسط ادمین های اینستاگرام بسیار زیاد شده و اگر بتوانید پیجی کارآمد داشته باشید که لایک و کامنت بسیاری دارد، افراد زیادی هستند که برای تبلیغات به سراغ تان خواهند آمد.

حفظ امنیت پیج و فالوورها

یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام این است که به حفظ امنیت پیج و کاربران خود کمک کند. برای پیچ می تواند صفحه اش را به دست افراد با مهارتی که در این زمینه فعالیت می کنند بسپارد یا با ایجاد رمزهای قوی و کارهای مشابه امنیت پیجش را تامین کند. برای حفظ امنیت کاربران، او باید کارهای مختلفی انجام دهد. به عنوان مثال اگر یک پست جنجالی منتشر کرده که زیر آن کاربران یکدیگر را تهدید می کنند یا هر کار مشابه ای، بهتر است که ادمین دخالت کرده و یا کامنت های آنها را پاک کند یا کاری کند که امنیت و آرامش فالوورها حفظ شود تا نخواهند که از پیج خارج شوند.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی

از جمله وظایف ادمین اینستاگرام می توان به آشنایی وی به نرم افزارهای گرافیکی اشاره کرد. از آنجا که اینستاگرام بیشتر روی فیلم و عکس مانور می دهد و برای کاربران همین محتوا هاست که جذاب هستند، یک ادمین اینستاگرام باید بتواند با نرم افزارهای ادیت فیلم و عکس به خوبی کار کند تا بتواند عکس ها و فیلم هایی جذاب ساخته و در اختیار کاربران خود قرار دهد. نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، پریمیر و افترافکت جزو مهمترین نرم افزارها هستند که یادگیری آنها برای یک ادمین اینستاگرام ضروری است.

 

خلاقیت در تولید محتوا

هرگز فراموش نکنید که درست که تولید محتوا جزو وظایف ادمین اینستاگرام است، اما محتوایی ارزشمند است که تکراری نباشد و در انتشار آن، ادمین از خود خلاقیت به خرج داده باشد. مثلا فرض کنید که شما در مورد یک موضوع جالب محتوایی ساخته و منتشر می کنید. هر چند که محتوای قبلی جذاب بوده باشد، پست بعدی شما باید در مورد محتوایی دیگر باشد. در غیر اینصورت مخاطبان از محتوای تکراری پیج شما خسته می شوند. همواره تلاش کنید که به شیوه های مختلفی محتواهای جذاب بسازید و در اختیار کاربران قرار دهید.

توانایی استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از هشتگ های مناسب، میتواند به افزایش فالوورهای پیج و همچنین افزایش کامنت و لایک آن کمک کند. برای هر پست باید هشتگ های مناسبی را تهیه و قرار دهید. به واسطه ی این هشتگ ها، مخاطبان تان شما را پیدا خواهند کرد و وارد پیج شما خواهند شد. پس تا می توانید از هشتگ های مناسب استفاده کنید و در داخل هر پست خود، آنها را قرار دهید تا به این شیوه بتوانید موفق شوید و پیج تان تبدیل به یکی از بهترین پیج ها بشود. از جمله مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام همین موضوع است.

مدیریت تبلیغات

این یکی از وظایف ادمین اینستاگرام بعد از زیاد شدن فالوورها می باشد. شما نباید هر نوع تبلیغی را داخل پیج تان انجام دهید و نباید هر نوع محتوای تبلیغاتی را در جلوی دید مخاطب تان قرار دهید. هر تبلیغاتی که قرار است انجام دهید را به خوبی از دید کاربران تان بررسی کنید تا مبادا آنها از پیچ تان خارج شوند. برخی محتواهای تبلیغاتی مانند محتوای تبلیغاتی جنسی آزار دهنده هستند و باعث می شوند که شما مخاطبان زیادی را از دست بدهید.

روحیه انتقاد پذیری بالا

یکی از ویژگی های شخصیتی ادمین اینستاگرام باید روحیه انتقاد پذیری بالا باشد. شما هر چقدر هم که از نظر خودتان محتوایی منحصر به فرد تولید کرده باشید، باز هم کسانی هستند که بخواهند از کارتان ایراد بگیرند و آن را کوچک بشمارند. شما باید آماده تمام این انتقادها باشد و آنها را چه درست باشند و چه نادرست بپذیرید و پشت سر بگذارید.
البته برخی از همین انتقادها هم باعث می شوند که شما بتوانید پیج تان را رشد بدهید. این کار هم یکی وظایف ادمین اینستاگرام است. شاید با خودتان بگویید که این نکته آنقدر هم مهم نیست، اما برخی اوقات نظرات کاربران حتی تا جایی رویتان تاثیر می گذراند که ممکن است سرد شوید و نخواهید که ادامه دهید. برای همین یکی از وظایف تان این است که از کنار انتقادهای نادرست بگذرید و انتقادهای درست را به کار بگیرید. پس این نکته را هم جزئی از وظایف ادمین اینستاگرام بدانید و به آن عمل کنید.

خیلی ها می پرسند که درآمد ادمین های اینستاگرام چقدر است؟ شما بسته به نوع پیج تان و اینکه چقدر تبلیغات می گیرید یا محصولی را می فروشید، درآمدتان مشخص می شود. اما در هر صورت تلاش کنید که وظایف ادمین اینستاگرام را به خوبی انجام دهید تا در نهایت بتوانید به یک درآمد عالی و بی نظیر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *