۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ درگاه واسط یا مستقیم
۱۴۰۱/۰۴/۱۱

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ چطور درگاه پرداخت آنلاین بگیرم؟ درگاه واسط یا مستقیم؟ زمانی که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنید، این سوالات در ذهن شما شکل می گیرند. در این مطلب با انواع درگاه های پرداختی مستقیم، غیرمستقیم، مزایا و معایب و همچنین مراحل گرفتن درگاه پرداخت برای سایت هر کدام بصورت کامل آشنا می شوید.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی، این امکان را به کاربران میدهد تا بتوانند مبلغ محصول و یا خدماتی را که دریافت کرده اند، به صورت آنلاین پرداخت کنند. اکثر سیستم های فروشگاهی و یا ارائه دهنده خدمات، به درگاه های بانکی آنلاین متصل هستند و پس از پرداخت مبلغ توسط کاربر، بلافاصله یا پس از چند روز، می توانند پول خود را از حساب برداشت کنند.

اگر میخواهید در کار خود پیشرفت کنید و اعتماد کاربران را بیش از پیش جلب کنید، حتما سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید. به این شکل علاوه بر سهولت پرداخت توسط مشتری، سریع و بدون دردسر، هزینه را از کاربر دریافت کنید. حتی پیشنهاد میشود برای یک فروشگاه اینترنتی چند درگاه بانکی همزمان داشته باشید تا کاربر انتخاب کند.

نحوه گرفتن درگاه پرداخت برای سایت
درگاه پرداخت برای سایت به دو دسته کلی تقسیم میشوند: درگاه مستقیم بانکی و درگاه واسط بانکی. اما درگاه بانکی واسط و مستقیم چیست و چه تفاوت هایی دارند؟ کدام درگاه برای کسب و کار شما بهتر است؟

هر کدام از این درگاه ها مزایا و معایبی دارد، که در ادامه علاوه بر ذکر این موارد، نحوه دریافت هرکدام را نیز به شما می گوییم.

درگاه پرداخت مستقیم یا psp چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، این درگاه پرداخت، به صورت مستقیم به بانک های اصلی کشور همچون ملی، ملت، صادرات، پارسیان و … متصل می شود. یعنی مبلغ های واریز شده توسط کاربران، بصورت مستقیم و بدون نیاز به تسویه حساب دستی، در همان لحظه به حساب شما واریز می شود.

از مهم ترین مزایای این نوع درگاه ها، میتوان به تسویه آنی و عدم دریافت کارمزد توسط بانک اشاره کرد. از معایب این نوع درگاه نیز، می توان به لزوم دریافت اینماد و طولانی تر بودن مراحل اخذ اینگونه درگاه ها، اشاره نمود.

اگر شما می خواهید فقط یک درگاه بانکی مستقیم برای سایت خود فعال کنید، لازم است بدانید که ممکن است درگاه برای ساعاتی از شبانه روز قطع شود. برای مثال، درگاه بانک ملی، در ساعات پایانی روز، مدتی از دسترس خارج میشود؛ همین امر میتواند در کار شما اختلال ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *