۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

چک لیست سئو ۲۰۲۲چیست؟ کارهای سئوی سایت چیست؟
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

نکات قبل از شروع:

سئو بصورت کلی به ۳ بخش تقسیم میشود: سئوی داخلی ( On Page Seo ) ، سئوی خارجی (Off Page Seo) و سئو تکنیکال (Technical Seo) که در این مقاله نکات بسیار مهمی درباره سئوی داخلی توضیح داده شده است، تلاش کنید که همه یا اکثر نکات گفته شده درباره سئوی داخلی را انجام دهید، چون تاثیر زیای در سایت شما خواهد داشت ولی اگر نتوانستید همه نکات را انجام دهید، نگران نباشید.

در نظر داشته باشید که عملیات سئو بصورت یکباره نیست و شما باید مداوم روی سئوی سایت خود فعالیت کنید و نکات گفته شده در زیر را بصورت دوره ای انجام دهید.

پیش نیازها قبل از شروع کار:

در زیر ۲ ابزار مهم و ضروری جهت تحلیل و پیگیری داده ها معرفی شده اند که شما نیز حتما باید از آن ها استفاده کنید.

 

راه اندازی Google Tag Manager و Google Analytics

ابزار های Google Analytics و Google Tag Manager ابزار هایی بسیار حرفه ای و قدرتمند جهت اضافه کردن یا مدیریت و تحلیل آمار و ترافیک سایت یکی از بهترین ابزار های موجود در سطح وب می باشد که بدون نیاز به نوشتن کد های اضافه یا اعمال تغییرات اساسی در سایت امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین Google Analytics ضروری ترین ابزاری می باشد که برای سئو سایت خود حتما باید آن را داشته باشید، شما با استفاده از این  ابزار میتوانید ترافیک طبیعی ورودی سایت خود از طریق موتور های جستجوگر را مشاهده و تحلیل کنید همچنین جزئیات بیشتری درباره : نرخ خروج کاربران از سایت شما ، جزئیات کمپین های ساخته شده و رفتار کاربران با سایت را می توانید مشاهده بکنید.

راه اندازی کنسول جستجوی گوگل یا همان گوگل وبمستر در چک لیست سئو

 

 

 

 

Search Console   ابزار رایگان می باشد که توسط خود گوگل ارائه شده. با استفاده از ابزار کنسول جستجوی گوگل (که اسم قبلی آن گوگل وبمستر می باشد) شما می توانید با گوگل ارتباط مستقیم داشته باشید و داده هایی از نحوه عملکرد سایت خود را در این ابزار مشاهده کنید.

از وردپرس استفاده میکنید؟ افزونه Yoast را نصب کنید

این افزونه یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین افزونه ها جهت بهبود سئوی سایت می باشد قبلا در سایت سئوکار یک مقاله بهترین افزونه سئو در وردپرس قرار گرفته است که بصورت کامل همه جزئیات مربوط به این افزونه شرح داده شده است.

 

چک لیست سئو داخلی سایت On-Page SEO

انجام تحقیقات کلمات کلیدی

یافتن عباراتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند و برای هر کدام از آن ها یک استراتژی خوب سئو داشته باشید.

برای هر کدام از صفحات سایت خود یک کلمه کلیدی انتخاب کنید. برای شروع نیازی نیست که حتما از پر رقابت ترین کلمات شروع کنید از کلماتی که جستجو کمتر و رقابت پایین تری برخورد هستند شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *