با تغییر سبک مشاغل و گسترش کسب و کارهای اینترنتی، این روزها عبارت «پشتیبانی آنلاین» را زیاد میشنویم.
به طور کلی منظور از پشتیبانی در کسب و کارهای مختلف، همان حمایت و ارائه خدمات در مواقع نیاز مشتریان یا کاربران است. این پشتیبانی میتواند در موقع خرابی محصولات به مشتریان ارائه شود و یا در غالب مشاوره برای خرید محصولات و خدمات مختلف انجام شود.
امروزه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، ارائه خدمات پشتیبانی، شکل جدیدی به نام «پشتیبانی آنلاین» به خود گرفته است. اما پشتیبانی آنلاین یا online_support چیست؟ با ما همراه باشید تا پشتیبانی آنلاین را به همراه تعدادی از ابزارهای آن بررسی کنیم.
پشتیبانی آنلاین، قابلیتی برای ارسال و دریافت پیامهای اینترنتی، گفتگوی آنلاین، تماس تلفنی و موارد دیگری است که برای پاسخگویی و کمک رسانی به کاربران آنلاین در شرکتهای ارائه دهنده خدمات، طراحی و ایجاد شده است. در واقع پشتیبانی آنلاین به کاربران کمک میکند تا به صورت آنلاین به مطالب مود نظر خود دسترسی پیدا کنند. این روش مورد استفاده وب سایتها، انواع مشاغل و کاربران قرار دارد.
به طور کلی سیستم پشتیبانی آنلاین ۳ نوع است:
این سیستم برای آموزش به کاربران به وسیله قرار دادن لینکهای راهنمای تصویری آموزشی یا سایر منابع آموزشی کاربرد دارد.
این سیستم شامل مواردی است که در رابطه با یک موضوع خاص به صورت کتبی به کاربران ارائه میشود.
این سیستم پشتیبانی بیشتر شامل مواردی است که در رابطه با یک موضوع و امکانات موجود بر روی سیستم به کاربران اطلاع رسانی میکند. در واقع اطلاعات کاربران را در یک زمینه خاص افزایش میدهد.
در این مرحله برنامه ریزیهای لازم برای طراحی سیستم پشتیبانی آنلاین انجام میشود. در اینجا باید بررسی کنید که علاوه بر کاربران داخلی، کاربران خارجی هم میتوانند از این سیستم پشتیبانی آنلاین شما استفاده کنند یا نه؟
طرحهای اولیه برای سیستم در این مرحله ارائه شده و از میان آنها بهترین و کاربردیترین طرح انتخاب میشود.
در این مرحله امکانات و هزینههای لازم برای طراحی سیستم برآورد میشود تا بهترین سیستم طراحی و راه اندازی شود. مرحله ارزیابی شامل جمعبندی و انواع آزمایشات برای یافتن بهترین نتیجه است.
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.