۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

سیستم پشتیبانی آنلاین چیست؟
۱۴۰۱/۰۳/۱۶

با تغییر سبک مشاغل و گسترش کسب و کارهای اینترنتی، این روزها عبارت «پشتیبانی آنلاین» را زیاد می‌شنویم.

به طور کلی منظور از پشتیبانی در کسب و کارهای مختلف، همان حمایت و ارائه خدمات در مواقع نیاز مشتریان یا کاربران است. این پشتیبانی می‌تواند در موقع خرابی محصولات به مشتریان ارائه شود و یا در غالب مشاوره برای خرید محصولات و خدمات مختلف انجام شود.

امروزه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، ارائه خدمات پشتیبانی، شکل جدیدی به نام «پشتیبانی آنلاین» به خود گرفته است. اما پشتیبانی آنلاین یا online_support چیست؟ با ما همراه باشید تا پشتیبانی آنلاین را به همراه تعدادی از ابزارهای آن بررسی کنیم.

 

سیستم پشتیبانی آنلاین چیست؟

پشتیبانی آنلاین، قابلیتی برای ارسال و دریافت پیام‌های اینترنتی، گفتگوی آنلاین، تماس تلفنی و موارد دیگری است که برای پاسخگویی و کمک رسانی به کاربران آنلاین در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، طراحی و ایجاد شده است. در واقع پشتیبانی آنلاین به کاربران کمک می‌کند تا به صورت آنلاین به مطالب مود نظر خود دسترسی پیدا کنند. این روش مورد استفاده وب سایت‌ها، انواع مشاغل و کاربران قرار دارد.

 

انواع سیستم پشتیبانی آنلاین چیست؟

به طور کلی سیستم پشتیبانی آنلاین ۳ نوع است:

سیستم پشتیبانی آنلاین آموزشی:

این سیستم برای آموزش به کاربران به وسیله قرار دادن لینک‌های راهنمای تصویری آموزشی یا سایر منابع آموزشی کاربرد دارد.

سیستم پشتیبانی آنلاین مستندات:

این سیستم شامل مواردی است که در رابطه با یک موضوع خاص به صورت کتبی به کاربران ارائه می‌شود.

سیستم پشتیبانی آنلاین کمکی:

این سیستم پشتیبانی بیشتر شامل مواردی است که در رابطه با یک موضوع و امکانات موجود بر روی سیستم به کاربران اطلاع رسانی می‌کند. در واقع اطلاعات کاربران را در یک زمینه خاص افزایش می‌دهد.

مراحل طراحی یک سیستم پشتیبانی آنلاین چیست؟

طراحی پشتیبانی آنلاین

مرحله برنامه ریزی:

در این مرحله برنامه ریزی‌های لازم برای طراحی سیستم پشتیبانی آنلاین انجام می‌شود. در اینجا باید بررسی کنید که علاوه بر کاربران داخلی، کاربران خارجی هم می‌توانند از این سیستم پشتیبانی آنلاین شما استفاده کنند یا نه؟

مرحله طراحی:

طرح‌های اولیه برای سیستم در این مرحله ارائه شده و از میان آن‌ها بهترین و کاربردی‌ترین طرح انتخاب می‌شود.

مرحله ارزیابی:

در این مرحله امکانات و هزینه‌های لازم برای طراحی سیستم برآورد می‌شود تا بهترین سیستم طراحی و راه اندازی شود. مرحله ارزیابی شامل جمع‌بندی و انواع آزمایشات برای یافتن بهترین نتیجه است.

مزایای سیستم پشتیبانی آنلاین چیست

  • سیستم پشتیبانی آنلاین، رضایتمندی مشتریان و همچنین افزایش وفاداری آنان به کسب و کار شما را به همراه دارد.
  • حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که بیشترین کاربرد چت آنلاین برای مشاوره و پاسخ به سوالات پیش از خرید محصول است. وقتی کاربران پس از ورود به سایت شما، به درستی راهنمایی می‌شوند، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می‌کند و تعداد بیشتری از آن‌ها به خریدار تبدیل می‌شوند.
  • سیستم پشتیبانی آنلاین، عامل موفقیت و پیشرفت شرکت‌های بزرگ خدماتی است.
  • سیستم پشتیبانی آنلاین قادر است به مسائل، مشکلات و سوالات مخاطبین در کمترین زمان ممکن پاسخ دهد.
  • این سیستم می‌تواند با تاثیر مثبت در نظرات کابران، میزان فروش و سود شما را میزان قابل توجهی افزایش دهد.
  • با کمک سیستم پشتیبانی آنلاین، کاربران می‌توانند به راحتی با بخش یا واحد مربوطه ارتباط برقرار کرده، ابهامات، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و به پاسخ سوالات خود برسند.
  • برای تاثیرگذاری بیشتر و جلب رضایت مشتریان، سیستم پشتیبانی کسب و کار خود را به صورت ۲۴ ساعته طراحی کنید.
  • با وجود سیستم پشتیبانی آنلاین می‌توانید اعتماد مشتریان خود را به دست آورید، چرا که هر موقع نیاز باشد آنها می‌توانند سوالات خود را بپرسند و مشکلات خود را حل کنند. همین موضوع برای افزایش اعتماد آن‌ها کافی است.
  • در این روش، بدون نیاز به چند مرکز تماس، می‌توانید به طور همزمان با چند کاربر ارتباط داشته باشید. همچنین یک مشاور می‌تواند با چند کاربر ارتباط برقرار کند. بنابراین نیاز به استخدام نیروی جدید کاهش پیدا می‌کند، این موضوع، اثر قابل توجهی در کاهش هزینه‌ها دارد.
دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *