۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

SMS مارکتینگ
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

راهنمای کامل اس ام اس مارکتینگ

اولین تصویری که بعد از دیدن کلمه بازاریابی پیامکی به ذهنتان خطور کرد چه بود؟ شاید تجربیات مشترکی که همه ما داریم باعث شده که دید منفی نسبت به این روش پیدا کنیم. مثلا این روزها کمتر مردی را پیدا می‌کنیم که هفته‌ای چند بار پیامک تبلیغاتی اپیلاسیون دریافت نکرده باشد. یا اکثر خانم‌ها، احتمالاً پیامک تبلیغاتی کاشت موی طبیعی را دریافت کرده‌اند! متاسفانه تصور بیشتر ما، پیامک های آزاردهنده و تکراری است که هر روز فقط برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند.

در واقع وقتی برای اولین بار به من گفته شد که از این روش برای یک شرکت استفاده کنم، من هم مثل خیلی‌ها تصوری منفی از آن داشتم. اما بعد از کلی تحقیق کمپینی را طراحی و اجرا کردم. هنوز هم آن لحظه‌ی اولیه را فراموش نمی‌کنم که توانسته بودم با کمترین هزینه و اجرای درست و اصولی آن، مشتریانی را برای خرید محصولات آن کسب و کار جذب کنم. اگر واقعا کنجکاو شدید و می‌خواهید بدانید چگونه، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات پیامکی را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت آگاهی یابید!)

 

اس ام اس مارکتینگ چیست؟به انتقال پیامی کوتاه به صورت یک پیام نوشتاری به مخاطب هدف، sms مارکتینگ گفته می‌شود. به طور کلی یکی از راه‌هایی است که کسب‌ و کارها از طریق تلفن همراه با کاربرانشان ارتباط برقرار و محصول یا خدمات خود را تبلیغ می‌کنند یا با ارائه‌ی پیشنهاد، آن‌ها را به اقدام دعوت می‌کنند.

به بیان دیگر، راهکاری است که می‌تواند هم مشتریان عادی فعلی را به مشتریان بالقوه تبدیل کند و وفادار نگه دارد و هم در جذب مشتری‌های جدید به شما کمک کند. این شیوه از بازاریابی می‌تواند یکی از ساده‌ترین، موثرترین و البته کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی باشد.

مزایای اس ام اس مارکتینگ

ارسال پیامک با هدف بازاریابی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- هزینه ارسال پایین

هزینه ارسال هر پیامک به هر فرد فقط چند ریال است در حالی که می‌تواند بازگشت سرمایه‌ای ده‌ها برابری داشته باشد.

۲- در هر زمان که بخواهیم پیام ها ارسال می‌شوند

از آن‌جا که پیامک در لحظه ارسال می‌شود، می‌تواند اخبار یا پیشنهادات کسب‌وکارها را در هر زمانی که بخواهند به دست مخاطب برسانند و اکثر این پیام‌ها هم ظرف چند دقیقه بعد از دریافت توسط مخاطب باز می‌شوند. این یعنی پیامک بهترین راه برای ارسال محتوا در لحظه به مخاطب است.

۳- سطح پوشش بالا

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در انتهای سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۷٪ بوده است که این خود نشان می‌دهد مردم ایران دست کم یک موبایل را در خانه دارند. این شبکه‌ی گسترده‌ی آدم‌ها باعث می‌شود شما به تعداد افراد بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و توجه آن‌ها را به کسب‌و‌کارها جلب کنید.

۴- قابل ردیابی بودن

این روش مانند سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال قابل ردیابی کردن است و می‌توانیم با ردیابی اینکه چه تعداد کاربران روی لینک ما کلیک کرده‌اند، از کد ما استفاده کرده‌اند یا به درخواست‌های ما پاسخ داده‌اند کیفیت پیام‌مان را بررسی کنیم.

بنر

بهترین استراتژی یک بازاریابی پیامکی خوب

تا اینجا از مزیت‌های این روش گفتیم. اما چگونه قرار است از این روش استفاده کنیم؟ دو استراتژی اصلی ارسال پیامک عبارت‌اند از:

  • تبلیغات انبوه با اس ام اس: در این روش کسب‌وکارها پیامک تبلیغاتی خود را به بازار هدف خود ارسال می‌کنند، اما نمی‌توانند مطمئن باشند که دریافت کننندگان این پیام به محصول یا خدمات آن‌ها علاقمند هستند یا خیر. (چنانچه قصدارسال پیامک انبوه را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)
  • بازاریابی اجازه‌ای با اس ام اس: در این روش کسب‌وکارها پیامک تبلیغاتی خود را به کسانی ارسال می‌کنند که در خبرنامه آن‌ها عضو باشند و تمام آن‌ها با میل خودشان شماره تلفن همراهشان را در اختیار آنها قرار داده‌اند.

 

مطمئنا بهترین راهکار ترکیب کردن دو روش تبلیغات انبوه و اجازه‌ای است. می‌پرسید منظور ما چیست؟ بیایید با یک مثال بیشتر توضیح بدهیم. تصور کنید کسب و کاری در ابتدای راه خود است و هیچ شماره تلفن همراهی از مشتریان عادی خود ندارد. می‌توانند یک بار (و فقط یکبار، چون نباید مزاحم مخاطب بشوند) به مخاطبانی که جزء بازار هدف آن‌ها هستند پیامک ارسال کنند و از او برای اشتراک در خبرنامه خود دعوت کنند، سپس با ارائه‌ی یک پیشنهاد ارزشمند آن‌ها را ترغیب کنند که با ارسال مثلا شماره ۱، شماره تلفن خود را ثبت کنند. این کار بعد از مدتی لیستی از شماره تلفن‌های همراه در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد که محصولات و خدمات آن‌ها را دوست دارند و می‌خواهند بیشتر از پیشنهادات و رویدادهای مرتبط با آن بدانند.

پیامک

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *