۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

اشنایی با فرمت های لوگو | همه چیز درباره ی کیفیت رنگ، رزولوشن و فرمت لوگو
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

وقتی فایل لوگو سفارشی خود را از طراح درخواست میکنید میبینید که آن را با فرمت های مختلف برای شما ارسال میکند. اما این فرمت های لوگو به چه درد میخورد؟ هر کدام کجا استفاده میشوند؟ این سوال برای شما پیش می اید که “با این فایل ها چه کار کنم و چرا فرمت های زیادی وجود دارد؟” هر فرمت فایل برای هدف خاصی استفاده می شود. دانستن اینکه از کدام فرمت فایل استفاده کنید بسیار مهم است زیرا لوگوی شما در همه ی زمینه ها مورد استفاده قرار میگیرد – از کارت ویزیت گرفته تا وب سایت و بنر و بیلبورد و حتی شاید روی تی شرت. این مقاله به شما میگوید هر فرمت مجا کاربرد دارد!

فرمت وکتور و رَستِر (گرافیک شطرنجی)

فرمت‌های وکتور و شطرنجی دو راهی هستند که می‌توان فایل‌های لوگوی شما را از برنامه‌ای که طراح شما برای ساخت لوگو استفاده کرده ذخیره کرد. طراحان حرفه ای در Adobe Illustrator برای ایجاد لوگوی شما، که یک برنامه مبتنی بر برداری است، کار می کنند. فتوشاپ یک برنامه مبتنی بر شطرنجی است. اگر لوگوی شما در فتوشاپ ایجاد شده باشد، در آینده برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد.

چرا لوگو همیشه باید در قالب وکتور طراحی شود؟

تصاویر برداری را می توان بدون کاهش کیفیت، مقیاس بندی کرد (بزرگتر و کوچکتر کرد). زیرا آنها با نقاط، خطوط و منحنی ها ایجاد می شوند. فایل های برداری فایل های منبع اصلی هستند که توسط برنامه های طراحی قابل ویرایش هستند.

تصاویر شطرنجی وضوح خود را از دست می دهند و در صورت مقیاس بندی مبهم می شوند زیرا با پیکسل ایجاد می شوند. فایل های شطرنجی باید در اندازه های خاص صادر شوند تا متناسب با برنامه های مختلف مانند وب سایت یا فیس بوک شما باشند. این فایل ها هرگز نباید برای تغییر لوگوی شما ویرایش شوند. همیشه تغییرات لوگوی خود را (مانند انواع رنگ) در فایل وکتور اصلی ایجاد کنید.

در زیر تفاوت بین یک تصویر برداری و یک تصویر شطرنجی را هنگام بزرگ شدن می بینید.

وکتور

لوگو خود را با چه فرمتهایی از طراح بگیریم؟

فایل اصلی لوگوی شما باید یک فرمت تصویر مبتنی بر برداری باشد. انواع مختلف فایل ها برای اهداف خاصی مانند استفاده از فرمت های خاص تصویر فشرده برای صرفه جویی در فضا و پهنای باند استفاده می شوند.

انواع مختلفی از فرمت های فایل وجود دارد. فرمت فایل را می توان با پسوند آن شناسایی کرد: .doc، .txt، .html، .gif، jpeg. رایج ترین فرمت های فایل لوگو عبارتند از:

  • Ai
  • EPS
  • PDF
  • SVG
  • PNG
  • JPG

 

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *