۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

بهترین سرویس چت آنلاین ، مزایای چت آنلاین در سایت
۱۴۰۱/۰۴/۱۱

احتمالا شما هم در سال‌های اخیر که به سایت‌های مختلف سر زده‌اید، آیکنی را در گوشه صفحه دیده‌اید که با کلیک روی آن می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار کنید. اما چت آنلاین چه مزایایی برای وب‌سایت‌ها دارد که همه سراغ آن رفته‌اند و بهترین سرویس کدام است؟

چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین در واقع سرویسی است که به کم آن می‌توانید روی هر سایتی با تیم پشتیبانی، فروش یا هر کارشناس دیگری از که از طرف کسب‌وکار مشخص شده باشد ارتباط برقرار کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود امکان گفتگو با کارشناس موردنظر وجود دارد و می‌توانید سوالات پیش از خرید یا مشکلات بعد از خرید خود را آنها مطرح کنید.

اهمیت چت آنلاین برای وب‌سایت شما

بسیاری از کاربران هستند که خیلی علاقه‌ای به تیکت زدن یا تماس تلفنی و پشت خط ماندن ندارند. از سوی دیگر می‌خواهند همان لحظه‌ای که در سایت هستند سوالات و مشکلات خود را بپرسند و تیم کارشناسان شما در ارتباط باشند، بنابراین داشتن چت آنلاین در کنار سرویس‌های دیگر نظیر سیستم تیکتینگ، ایمیل، تماس تلفنی یا پر کردن فرم اهمیت زیادی دارد.
از سوی دیگر تجربه خوبی برای مشتری رقم می‌خورد و نیازی نیست از صفحات موردنظرش خارج شود. ضمن اینکه با خیال راحت و فارغ از دغدغه نسبت به زمان می‌تواند سوالات و مشکلاتش را حل کند.

مزایای چت آنلاین

این سرویس از جمله ابزارهایی است که به دلیل مزایای زیاد استفاده از آن خیلی فراگیر شده و فرهنگ به‌کارگیری آن به خوبی بین مجموعه‌ها و مشتریان جا افتاده است. در ادامه مزایای چت آنلاین را بررسی می‌کنیم:

  • برقراری ارتباط موثر: کاربران همیشه دوست دارند با کارشناسان و اعضای مجموعه‌های تجاری در ارتباط باشند تا سوالاتشان را بپرسند و مشکلاتشان را حل کنند. اما از ایمیل زدن یا تماس تلفنی فراری‌اند. بنابراین بهترین کار برای برقراری ارتباط موثر، استفاده از چت آنلاین است.
  • بهبود نرخ تبدیل: بیشترین کاربرد چت آنلاین برای مشاوره و پاسخ به سوالات پیش از خرید است. بنابراین وقتی کاربری وارد سایت شده و به درستی راهنمایی و هدایت می‌شود، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کرده و تعداد بیشتری از آنها تبدیل به خریدار می‌شوند.
  • افزایش فروش: با توجه به مورد بالا، طبیعی است که میزان فروش شما بیشتر می‌شود و خریدار موردنظر بارها و بارها به سایت شما سر می‌زند و خرید می‌کند.
  • کمترشدن هزینه: نه‌تنها به کمک چت آنلاین می‌توانید با کاربران مختلف به صورت همز‌مان در ارتباط باشید و از ظرفیت یک کارشناس بیشترین استفاده را ببرید، بلکه هزینه‌های جانبی نیز کمتر می‌شود.
  • مدیریت بهتر: زمانی که بتوانید ارتباط خوب و آنی با کاربران و مشتریان داشته باشید، به خوبی می‌توانید مشکلات موجود را برطرف کرده و نیاز آنها را شناسایی کنید.
  • افزایش رضایت: کاربران از اینکه در لحظه پاسخ سوالات و مشکلات خود را بگیرند خیلی خوشحال می‌شوند و میزان رضایت آنها به شما دوچندان خواهد شد.
  • افزایش اعتماد: کاربران دوست دارند راحت با کارشناسان صحبت کنند و استفاده از چت آنلاین ضمن اینکه چنین شرایطی را فراهم می‌کند، بلکه افزایش آنها را نسبت به شما در پی دارد.

معرفی بهترین سرویس‌های چت آنلاین ایرانی و خارجی

شرکت‌های مختلفی در ایران جهان در زمینه ارائه سرویس‌ چت آنلاین فعالیت می‌کنند که هر کدام با توجه به تشابی که دارند، ولی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. اگر قصد دارید از این سرویس روی سایت خود استفاده کنید، بد نیست با بهترین سرویس‌های ایرانی و خارجی چت آنلاین آشنا شوید.

  1. کریسپ (Crisp): این سرویس یکی از محبوب‌ترین ابزارهای چت آنلاین در دنیا و ایران است که کاربران بسیاری زیادی دارد. این سرویس شامل دو نسخه پولی و رایگان بوده و به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. از جمله مهمترین امکانات آن می‌توان به شخصی‌سازی فرم چت، انتخاب چند پشتیبان، تعیین زمان پاسخگویی، نمایش وضعیت آنلاین پشتیبان‌ها، ارسال خودکار چت به ایمیل و امکان امتیازدهی اشاره کرد.
  2. رایچت (Raychat): این سرویس قوی‌ترین و پرکاربردترین ابزار ایرانی است که خیلی زود توانست سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. این سرویس ایرانی به خوبی نیاز کاربران داخلی را شناخته و آنها را پوشش می‌دهد. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ داخلی از این سرویس استفاده می‌کنند. امکان استفاده روی سایت‌های مختلف، بایگانی گفتگوها، نمایش متن پیش از ارسال، امکان اتصال به وردپرس و تلگرام، تعریف چند کاربر پاسخگو، تعریف زمان پاسخگویی، ذخیره سوالات پرتکرار و رابط کاربری جذاب از ویژگی‌های رایچت است.
  3. ریتین (Retain): یکی دیگر از ابزارهای ایرانی چت آنلاین، ریتین است که توانسته خوب عمل کند. امکان ذخیره اطلاعات و رفتار کاربران، تشخیص موقعیت مکانی کاربر، امکان برچسب‌گذاری و دسته‌بندی برای جستجوهای بعدی، امکان ارسال یادداشت برای هم‌تیمی‌ها، امکان واگذاری مکالمه به همکاران و ویژگی‌های مشابه موارد قبلی، از مهمترین امکانات ریتین است.
  4. گفتینو: این سرویس ایرانی نیز یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای چت آنلاین است. به کمک گفتینو می‌توانید از امکان شخصی‌سازی محیط چت، سرعت بالا، استفاده از پاسخ‌های ذخیره‌شده، بررسی وضعیت و رفتار کاربران، نمایش افرادی آنلاین در سایت، تبادل انواع محتوای متنی، صوتی و ویدیویی، ارسال فرم سفارشی و پشتیبانی در گوشی‌های هوشمند بهره ببرید.

بهترین سرویس چت آنلاین کدام است؟

با توجه به گزینه‌های متعدد موجود در بازار احتمالا برای انتخاب بهترین سرویس چت آنلاین دچار مشکل شوید. اما اگر می‌خواهید خیال‌تان راحت شود بین گزینه‌های خارجی بدون‌شک Crisp بهترین گزینه است و بین نمونه‌های ایرانی هم رایچت بهترین سرویس موجود است. البته در کنار گفتینو و ریتین هم خوب عمل کرده‌اند.

جمع‌بندی

سرویس چت آنلاین یکی از بهترین ابزارهای موجود برای سایت‌های مختلف است که مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی از این سرویس بهره می‌برند. به کمک چت آنلاین می‌توانید نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید، اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنید و مشکلات و نیازهای موجود را به خوبی شناسایی کنید. کریسپ بهترین سرویس چت آنلاین خارجی و رایچت بهترین نمونه ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *