۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

تکنولوژی های طراحی سایت
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

با گسترش طراحی وب سایت، تکنولوژی های طراحی سایت نیز روز به روز در حال پیشرفت و گسترش هستند. تا به حال برای شما سوال شده که تکنولوژی های طراحی سایت چه تکنولوژی هایی هستند؟ شما به عنوان یک طراح سایت، تکنولوژی های طراحی سایت را می شناسید؟ در این مقاله به طور کامل به تکنولوژی های طراحی سایت پرداخته شده و به راحتی می توانید تکنولوژی های طراحی سایت را بشناسید.

به تکنولوژی های طراحی سایت، تکنولوژی های توسعه وب (web development technologies) گفته می شود. همانطور که انسان ها با هم ارتباط بر قرار می کنند، کامپیوتر ها نیز نیاز به برقراری ارتباط دارند. این تکنولوژی ها، ابزار و زبان های نشانه گذاری و بسته های چند رسانه ای هستند که برای ارتباط رایانه ها استفاده می شوند.

 

انواع تکنولوژی های طراحی سایت

مرورگرها

مرورگرها ابزارهایی هستند که اطلاعات سایت را به گونه ای نمایش می دهند که قابل مشاهده برای کاربران باشد.

  • Google Chrome
  • Safari
  • Firefox
  • Mozilla
  • Internet Explorer

Angular

انگولار جدیدترین تکنولوژی طراحی سایت می باشد که برای پیشرفت برنامه های وب پویا (dynamic web applications) مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این تکنولوژی می توانید فریم ورک های مختلفی از برنامه های Front-end بسازید. این تکنولوژی دارای ویژگی هایی همچون قالب های آماده، معماری MVC، تولید کد و تقسیم کد می باشد.

روبی

تکنولوژی ruby on railsیکی از تکنولوژی های طراحی سایت می باشد و این تکنولوژی سمت سرور فعالیت می کند. از این تکنولوژی می توانید برای توسعه برنامه ها به ساده ترین و سریع ترین روش استفاده نمایید. تکنولوژی روبی دارای قابلیت استفاده مجدد از کدها و ویژگی های جالب می باشد، که این امکان را به شما می دهد تا در هر زمان طراحی خود را انجام دهید. وب سایت هایی همچون Basecamp ،Ask.fm ،GitHub با روبی طراحی شده اند.

YII

Yii یکی از تکنولوژی های طراحی سایت می باشد، که به عنوان فریم ورک توسعه برنامه وب با منبع باز (open source) به حساب می آید. این تکنولوژی در PHP5 تولید شده است. استفاده از این فریم ورک بسیار ساده، کاربردی و آسان می باشد.

Meteor JS

تکنولوژی Meteor JS یکی از انواع کامپوننت های Node.js به حساب می آید و برای ساخت برنامه های وب برای سیستم عامل های مختلف به روش بلادرنگ (real-time) مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی یکی از فریم ورک های جاوا اسکریپت می باشد که کد های خود را به صورت متن باز در اختیار طراحان قرار می دهد.

Express JS

Express.js یک مدل از کامپوننت های Node.js می باشد و ویژگی های فوق ‌العاده آن به وسیله افزونه ها به طراحان ارائه می شود.

Zend

ZEND یک فریم ورک با کد نویسی باز می باشد که بر پایه زبان برنامه نویسی PHP است. از این تکنولوژی می توانید برای ساخت برنامه ها و خدمات امنیت وب استفاده نمایید. فریم ورک Zend در حال پیشرفت می باشد و بهترین راه برای ایجاد برنامه های PHP به حساب می آید.

جنگو

جنگو یک فریم ورک محبوب می باشد، که تنها مناسب زبان پایتون است و از معماری MVC پشتیبانی می کند. شما با استفاده از این تکنولوژی می توانید با ساده ترین روش از Python استفاده نمایید.

Laravel

تکنولوژی لاراول یکی از تکنولوژی های طراحی سایت می باشد که به عنوان یکی از فریم ورک های زبان PHP به حساب می آید. این تکنولوژی در توسعه‌ دادن وب سایت های کوچک انتخاب بسیار خوبی می باشد. این تکنولوژی دارای ویژگی های مفید زیر می باشد.

  •  پشتیبانی از MVC
  • کتابخانه های شی گرا
  • Artisan
  • تکنیک های احراز هویت
  • database migration
  • و …

Elixir

تکنولوژی Elixir در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و زود در بین طراحان محبوبیت پیدا کرد.

Scala

تکنولوژی Scala مخفف عبارت Scalable Language می باشد که به عنوان یک تلاش برای بازنویسی جاوا به حساب می آید. شرکت های مختلفی همچون LinkedIn ،Twitter و The Guardian از این تکنولوژی در کد نویسی وب سایت های خود استفاده کرده اند. با اینکه زبان Scala پیچیده می باشد، اما ارزش یادگیری را دارد.

پروتکل

پروتکل به قوانین و دستورالعمل هایی گفته می شود که مشخص کننده نحوه تبادل اطلاعات بین رایانه ها و دستگاه های مختلف باشد. پروتکل های مختلفی وجود دارد که به طور خلاصه آن ها را معرفی می کنیم.

  • HTTP
  • DDP
  • REST

API

API مخفف عبارت application programming interface است که یکی از تکنولوژی های طراحی سایت به حساب می آید و به معنی رابط برنامه نویس می باشد. این تکنولوژی این امکان را در اختیار طراحان قرار می دهد که بدون اشتراک گذاری کد، از آن استفاده کنند. شرکت های مختلفی مانند فیس بوک، توییتر و گوگل از این تکنولوژی استفاده کرده اند.

Data formats (قالب های داده)

Data formats به معنی قالب های داده یا فرمت های داده می باشد که مشخص کننده نحوه ذخیره سازی فایل ها و داده ها است. فرمت های داده مدل های مختلفی دارند که به طور خلاصه به معرفی آن ها می پردازیم.

  • JSON (محبوب ترین قالب داده)
  • XML (محبوب ترین فرمت داده  در گذشته)
  • CVS (داده های فرمت شده با کاما)

پلیمر

تکنولوژی پلیمر به وسیله گوگل هدایت می شود و به عنوان تکنولوژی با قابلیت منبع باز به حساب می آید. شما به عنوان طراح می توانید با این تکنولوژی، از عناصری که از قبل ساخته شده اند (فیلم ها و ویدجت های Google Maps) استفاده نمایید. شما می توانید ویدجت های خود را بسازید و بدون محدودیت آن ها را اضافه نمایید.

AMP

AMP تکنولوژی است که گوگل به وسیله آن می تواند هر کدام از صفحات سایت را به یک قالب استاندارد مناسب موبایل تبدیل کند. اگر شما به عنوان طراح سایت، سایت خود را با این تکنولوژی بهینه کنید، می توانید تصاویر و فیلم های سایت خود را با سرعت بیشتری بارگیری و بار گذاری کنید. علاوه بر این می توانید خواندن سایت را برای کاربران خود آسان تر نمایید.

Gulp

با کمک این تکنولوژی می توانید بیشتر کد نویسی ها را به صورت خودکار انجام دهید و بیشترین تمرکز خود را روی طراحی عالی سایت خود بگذارید. این ابزار امکاناتی همچون تبدیل کدهای Sass به Css، استفاده از قالب های مورد علاقه و مشاهده سایت خود پس از تغییرات کدها را در اختیار شما قرار می دهد.

TypeScript

به تازگی TypeScript را به عنوان زبان برنامه نویسی معرفی کرده اند که باعث جذابیت بیشتر آن می شود. شما با این تکنولوژی می توانید مدت زمان نوشتن اسکریپت ها و انگولار را کم کنید.

Three.js

برای استفاده از گرافیک های WebGL، دو بعدی و سه بعدی باید بیشتر درباره تکنولوژی Three.js آگاهی داشته باشید. این ابزار یکی از موتور های قدرتمند JS می باشد که به راحتی می توانید از آن در سایت های خود استفاده نمایید.

Docker

یکی از کاربردهای بسیار جذاب این تکنولوژی، پیاده سازی وب سایت شما بر روی یک بستر مستقل از سیستم عامل سرور می باشد. Docker یکی از انواع پلتفرم هایی است که تغییر زیادی بر روی توسعه سایت شما می گذارد. این تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت می باشد.

کتابخانه Zurb

کتابخانه Zurb به دلیل استفاده از فریم ورک فاندیشن دارای طرفداران بسیاری می باشد. این ابزار برای توسعه ایمیل مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید با این ابزار انیمیشن های جذابی بسازید.

Google Web Starter Kit

گوگل دارای ابزار های مفید برای توسعه دهندگان است و مهمترین ابزار آن Web Starter Kit می باشد. این تکنولوژی یک کتابخانه کاربردی و مناسب طراحی وب سایت های واکنش گرا، Sass / CSS، سرور های HTTP محلی می باشد که دارای قابلیت سفارشی کردن کد ها نیز می باشد. به طور کلی web starter kit مجموع ابزار های مهم و کاربردی برای طراحی سایت به حساب می آید.

Ionic Framework

تکنولوژی Ionic یک فریم ورک متن باز می باشد که به صورت رایگان در اختیار طراحان قرار می گیرد. این تکنولوژی برای طراحانی که می خواهند به وسیله HTML ،CSS و JS نرم افزار وب سایت خود را طراحی نمایند، گزینه بسیار عالی می باشد. این تکنولوژی برای طراحی اپلیکیشن گوشی های آندروید و IOS استفاده می شود.

تکنولوژی طراحی قالب سایت با HTML و HTML5

تکنولوژی HTML اولین تکنولوژی طراحی سایت می باشد که یادگیری آن برای شروع طراحی سایت بسیار مهم، ضروری و اجباری است. دلیل یادگیری این تکنولوژی این است که، HTML پایه و اساس تمام زبان های برنامه نویسی می باشد.

تکنولوژی طراحی سایت با CSS و CSS3

این تکنولوژی ابزار کناری تکنولوژی HTML و HTML5 می باشد و تکنولوژی های CSS و CSS3 باعث مشخص شدن ویژگی های عناصر سایت می شوند. این ابزار باید در کنار HTML باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

تکنولوژی LESS و SASS

LESS و SASS تکنولوژی هایی هستند که برای برطرف کردن مشکل CSS (پیروی نکردن از اصل DRY یا code reusability) طراحی شده اند.

تکنولوژی JavaScript

تکنولوژی جاوا اسکرپیت یک زبان شی گرا می باشد که تاثیر زیادی بر روی سرعت بار گذاری سایت می گذارد.

تکنولوژی JQuery

jQuery یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت می باشد که باعث آسان شدن پیمایش اسناد اچ تی ام ال، رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی و تعاملات می شود. این تکنولوژی برای تغییر کد های نوشته شده با جاوا اسکریپت ساخته شده است.

تکنولوژی PHP برای برنامه نویسی سایت

این تکنولوژی یک زبان اسکریپتی است که فعالیت آن سمت سرور می باشد و هدف آن تمرکز بر پیشرفت وب است. PHP دو ابزار Facebook و WordPress را تولید کرده است و یکی از زبان های برنامه نویسی مهم برای توسعه صفحات وب به حساب می آید.

 

 

اگر از این مقاله خوشتون اومد حتما در بخش نظرات به ما بگو

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *