۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

چگونه سایت خودمون رو سئو کنیم ؟
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

پس از راه اندازی وب سایت سوالاتی برای مدیران وب‌سایت، به وجود می‌آید که چگونه سایت خود را به دیگران معرفی کنند؟ یا چگونه مخاطبان و کاربران فضای آنلاین را به مشتریان بالقوه تبدیل نمایند؟ چاره کار، سئو است. حالا سوال اینکه که چگونه سایت خود را سئو کنیم؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی روش‌هایی بپردازیم که به کمک آن بتوانید وب‌سایتتان را بهینه سازی کنید.

در ابتدا بیایید با مفهوم سئو یا بهینه سازی وبسایت بیشتر آشنا شویم.

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت یعنی چه؟

پس از جستجو یک موضوع در موتور جستجوگر گوگل، می‌بینید که برخی از سایت‌ها در صفحه اول نمایش داده می‌شوند، برای قرارگیری وب‌سایت‌ها در صفحات اول و رتبه‌های بالاتر، الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که با رعایت آنها این اتفاق میسر می‌شود.

سئو در اصل برگرفته از عبارت search Engine Optimization است که با کلماتی همچون SEO یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو آن را می‌شناسند.

در تعریف دیگر برای سئو یا بهینه‌سازی سایت می‌توان گفت که به مجموعه اقداماتی که باید انجام داد، یا انجام نداد، تا سایت ما به صفحه اول گوگل برسد، سئو یا بهینه‌سازی سایت می‌گویند.

نکته مهم این است که سئو سایت نیاز به دانش و مطالعه دارد و بدون اطلاعات کافی نباید به سراغ اجرای آن بروید. چرا که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیری به وب‌سایت شما شود.

۵ دلیل مهم جهت سئو وب‌ سایت

بیشترین ترافیکی که در سایت رخ می‌دهد، توسط موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. معتبر‌ترین موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو امکان افزایش بازدید از سایت را ایجاد می‌کنند، البته شبکه‌های اجتماعی هم در بالا بردن ترافیک سایت تاثیر دارند.

اما از آنجا که موتورهای جستجو به شکل بهتر، کاربران را به سایت هدایت می‌کنند؛ همه این موارد در صورتی اتفاق می‌افتد که سئو وب سایت به درستی انجام بگیرد. در اینجا به ۵ دلیل مهم سئو سایت اشاره می‌کنیم:

  1. افزایش بازدید از سایت
  2. جذب مخاطبین هدفمند هر کسب و کار
  3. صرفه جویی در هزینه تبلیغات
  4. افزایش درآمد با سئو سایت‌های خدماتی
  5. برند سازی

در واقع سرمایه‌گذاری بر روی سئو سایت، چه از لحاظ زمان و چه از لحاظ هزینه موجب می‌شود تا یک رتبه استثنایی در مقایسه با دیگر مارکتینگ‌های مشابه کسب و کارهای خود را به دست آورید و به برند سازی کسب و کارتان هم کمک بزرگی به خودمون میکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *