۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل ادز آماده کنیم؟
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

تصور کنید که اخیراً یک دهنه مغازۀ لباس‌فروشی اجاره کرده‌اید و قرار است جنس‌های خود را در آن بچینید. قبل از هر چیزی، چقدر به تزئین مغازۀ خودتان اهمیت می‌دهید؟ چقدر وقت برای چیدن ویترین خود صرف می‌کنید؟ من اگر جای شما باشم، همۀ تلاشم را می‌کنم تا مطمئن شوم اجناسم به بهترین شکل ممکن در مغازه چیده شده‌اند. نورپردازی را به نحوی انجام می‌دهم که جلوه لباس‌ها بیشتر شود. سعی می‌کنم قفسه‌ها را در دسترس بگذارم تا مشتری‌ها راحت‌تر به لباس مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

 

ads

 

 

شما هم اگر خلاق و خوش سلیقه باشید، کلی ایدۀ جذاب را می‌توانید پیاده‌سازی کنید. اما سوال اصلی اینجاست که دلیل همۀ این کارها چیست؟ چرا باید وقت و انرژی بگذاریم تا مغازۀ ما زیبا و جذاب شود؟

پاسخ ساده است؛ زیرا همه ما به خوبی این اصل را می‌دانیم: همانقدر که تعداد افرادی که وارد مغازه ما می‌شوند اهمیت دارند، تعداد افرادی که بدون خرید کردن از آن خارج می‌شوند هم مهم است!

 

این اصل در تبلیغات گوگل هم صادق است. شما باید به این مسئله فکر کنید که همانقدر که جذب ورودی‌های درست اهمیّت دارد، این هم مهم است که چند نفر از این کاربران به مشتری نهایی شما تبدیل می‌شوند. چرا؟ چون تبلیغات گوگل هم مانند روش‌های دیگر تبلیغ، رایگان نیست و ما باید مطمئن شویم که هزینه‌های ما در مسیر درستی قرار دارند.

به عبارتی دیگر، شما قرار است ویترین فروشگاه خودتان را به بهترین شکل بچینید تا حداقل از جلب اولیه نظر کابر مطمئن شوید. البته، مسئله فقط جلب نظر کاربر نیست. کیفیت کار شما برای گوگل هم اهمیت بسیار زیادی دارد و هرچقدر کیفیت سایت و تبلیغ شما بیشتر باشد، هزینه‌های شما هم کاهش می‌یابد. در این حالت به یک معادلۀ ۳ جانبه برد-برد-برد می‌رسیم! زیرا هم گوگل راضی است، هم مشتریان شما و هم خود شما!

در نهایت باید توجه داشته باشیم که هدف نهایی ما از تبلیغات گوگل، افزایش ورودی نیست، بلکه میزان تبدیل ورودی به مشتری اهمیت دارد که معمولاً آن را با نرخ تبدیل اندازه می‌گیریم. بنابر این، لازم است سایت خودمان را به گونه‌ای آماده کنیم که بتواند نظر و اعتماد کاربران را جلب کند.

 

چه کارهایی انجام دهیم تا سایت بهتری داشته باشیم؟

تا اینجا فهمیدیم که هر چقدر سایت ما بهتر باشد (ویترین و طراحی داخلی مغازه ما شیک‌تر و جذاب‌تر باشد)، شانس فروش ما هم افزایش می‌یابد. بنابراین، قبل از آنکه تبلیغ در گوگل را شروع کنیم (یا حتی هر روش دیگر تبلیغات)، اول باید مطمئن شویم که سایت ما آمادۀ فروش است و کاربران برای نهایی کردن سفارش خود، هیچ مانعی بر سر راه خود نمی‌بینند.

در این بخش، هدف ما این است که مهم‌ترین این اقدامات را با هم مرور کنیم تا خیالمان از بابت سایتی که داریم راحت باشد.

مزایا و خدمات کسب و کارتان را در سایت معرفی کنید

یکی از مسائلی که تاثیر مستقیمی در افزایش نرخ تبدیل ورودی به مشتری شما دارد، این است که ورودی‌های سایت بتوانند به شما اعتماد کنند و اینکه بتوانید نظرشان را جلب نمایید تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.

 

مشتریان زیادی را دیده‌ایم که از طریق تبلیغات گوگل ورودی زیادی داشته‌اند اما فروش‌شان چنگی به دل نمی‌زد. بارها پیش آمده که از مشتری‌ها پرسیده‌ایم چرا باید فلان محصول را از شما خریداری کنیم؟ معمولاً دلایل مختلفی را مطرح می‌کنند، مثل اینکه ما بهترین قیمت بازار را داریم، تضمین بازگشت وجه می‌دهیم، ارسال رایگان داریم و… اما وقتی سایت آنها را زیر و رو می‌کنم، هیچ نشانی از این مزیت‌ها نمی‌بینم!

به نظر شما حیف نیست که این همه مزایا داشته باشیم اما هیچ اثری از آنها در سایت ما وجود نداشته باشد؟ اگر به مشتری نگوییم که ارسال رایگان داریم، از کجا باید متوجه این مزیت ما بشود؟

بنابراین بهتر است تا جای ممکن مزایای کسب و کار خود را به همه اعلام کنید. برتری کسب و کار شما، ارزشی که برای کاربر ایجاد می‌کنید و امتیازات و خدماتی که به او می‌دهید نقش بسیار زیادی در افزایش شانس فروش شما خواهد داشت.

برای تایید حرفم اجازه دهید یک مثال عینی برای شما بزنم. یکی از فروشگاه‌های اینترنتی موبایل تبلیغ گوگل خودش را به ما سپرده بود. مزایای این سایت مانند ارسال رایگان، تضمین بازگشت وجه و… در انتهای سایت قید شده بود.

خدمات گوگل ادز نوینبا آنها صحبت کردیم و پیشنهاد دادیم که این مزایا را بالاتر و درست زیر قسمت فروش محصولات قرار بدهند تا کاربران سایت سریع‌تر و راحت‌تر بتوانند این مزایا را مشاهده کنند. باور کنید که همین تغییر کوچک، فروش ماهیانه سایت را ۱۵% افزایش داد!

در سایت خود فراخوان عمل (call to actionبگذارید

اگر بخواهم به ساده‌ترین شکل ممکن فراخوان عمل را تعریف کنم، یعنی اینکه چیزی از مخاطبان خود بخواهید. یعنی به آنها بگویید که دوست دارید چه کاری در سایت شما انجام دهند. دلیل این کار هم مشخص است. بدون فراخوان عمل ممکن است کاربران سردرگرم بشوند.

ما باید دقیقاً به کاربر سایت بگوییم که چه کاری باید انجام دهد.

فرض کنید یک سایت مشاورۀ روانشناسی داریم. هدف ما از تبلیغات گوگل این است که کاربر پس از ورود به سایت، فرم درخواست مشاوره را پر کند تا بتوانیم در اسرع وقت با او تماس بگیریم. اما در سایت هیچ اسمی از فرم مشاوره وجود نداشته باشد. در اینجا، کاربر نمی‌داند که چه کاری باید انجام دهد. یعنی نمی‌داند که چگونه می‌تواند درخواست مشاوره بدهد و از کجا می‌تواند فرم مشاوره شما را پیدا کند.

اینجاست که فراخوان عمل به کمک شما می‌آید. کافی است در صفحه‌ای که کابر را به آن هدایت می‌کنید، فرم خود را قرار دهید و از او بخواهید تا برای ارتباط با شما و دریافت نوبت، فرم مشاوره را تکمیل کند.

حالا ممکن است هدف شما چیز دیگری باشد. مثلاً اینکه کاربر یک خرید آنلاین از شما انجام دهد. پس باید یک دکمه خرید مشخص داشته باشید که نظر کاربر را جلب کند.

chappach

 

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *