۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

میکروسرویس (Microservice) چیست و چرا باید از میکروسرویس استفاده کنیم ؟
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

میکروسرویس چیست و چرا باید از میکروسرویس استفاده کنیم ؟

میکروسرویس یک معماری نرم افزار نوظهور می باشد که مورد استفاده خیلی از وبسایت ها و وب اپلیکیشن های مطرح می‌باشد. معماری میکروسرویس الهام گرفته از معماری سرویس محور می باشد.

هر سرویس به صورت مجزا توسعه داده می‌شود و از منابع سخت افزاری مجزا استفاده میکند. بنابراین میتوان هر سرویس را بدون وابستگی به سایر سرویس ها توسعه داد و مدیریت تیم های برنامه نویسی بسیار راحت تر خواهد شد.

 

doker

 

نقاط قوت icons

  1. توسعه هر سرویس با استفاده از زبان برنامه نویسی متفاوت:یکی از نقاط قوت این معماری ، توسعه هر سرویس با استفاده از زبان برنامه نویسی متفاوت می‌باشد. در این معماری، سرویس ها به وسیله api با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند بنابراین در انتخاب زبان برنامه‌نویسی هیچ محدودیتی نداریم.
  2. مقیاس پذیری بالا نرم افزارمنابع سخت افزاری برای هر سرویس که نیاز بیشتری به منابع سخت افزاری داشته باشد اختصاص می‌یابد و سایر سرویس هایی که نیاز کمتری به منابع سخت افزاری دارند، منابع کمتری اختصاص می‌یابد.
  3. پایداری بالاتر نرم افزاردر صورت استفاده از معماری میکروسرویس (Microservice)اگر هر یک سرویس ها با مشکل روبرو شوند تنها همان سرویس از کار خواهد افتاد و سایر بخش های سامانه بدون مشکل اجرا خواهند شد، در حالی که در حال عادی اگر نرم افزار با مشکل مواجه شود کل سامانه از کار خواهد افتاد.
  4. مدیریت ساده تر کد و تیم برنامه نویسیبه این دلیل که هر سرویس به صورت جدا توسعه داده خواهد شد، هر تیم بدون وابستگی به سایر سرویس‌ها برنامه توسعه خود را می‌پیماید.

 

microservise

نقاط ضعف icons

  1. راه اندازی اولیه پیچیده
  2. برای راه اندازی اولیه پروژه نیاز به صرف زمان بیشتری برای ایجاد زیرساخت و بستر توسعه نرم افزار خواهید داشت.
  3. برای پروژه های کوچک مناسب نیست
  4. قابل اجرا فقط روی سرور (مجازی و یا اختصاصی)
  5. نیاز به منابع سخت افزاری بیشتر نسبت توسعه در حال عادی
  6. نیاز به دانش زیاد برای راه اندازی
  7. هزینه راه اندازی بالاتر

 

 

مجموعه نرم افزاری چاپ پک در پروژه های اختصاصی و البته حجیم خود ابتدا با مشاوره فنی به کارفرما پیشنهاد پیاده سازی نرم افزار با معماری میکروسرویس را میدهد.

با افتخار اعلام می کنیم که در حال حاضر سامانه های بسیاری از جمله وبسایت استاد علی قلی زاده و خانم دکتر پریسا نصری را با این معماری پیاده سازی نموده ایم و برای پیاده سازی این دست پروژه ها آمادگی کامل با تیم مجرب برنامه نویسی و توسعه نرم افزار را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *