برای موفقیت و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باید بازاریابی محتوایی را جدی گرفت. یکی از تکنیکهای بازار یابی برای فروشگاه اینترنتی در واقع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی است که در این مقاله مرحله به مرحله بررسی میکنیم .
اگر سایت موفقی در زمینهٔ تجارت الکترونیک داشته باشید، مطمئنا به این مسئله واقف هستید که نرخ تبدیل، اهمیتی کلیدی برای ادامهٔ فعالیت مؤثر سایت دارد. پیش از هر چیز باید به فکر بالا بردن ترافیک سایت بود و پس از آن نوبت به تبدیل کردن ترافیک دریافتی به فروش و لید میرسد. (لید یا سرنخ به آن دسته از مشتریانی اشاره دارد که برای نخستین بار با کسبوکاری بخصوص آشنا میشوند و امکان خریدشان وجود دارد. با نام مشتری راغب هم از آن یاد شده است). به هر عنوان ترافیک نقش مهم و حیاتی در روند فعالیت وبسایت دارد، اما با ترافیک خالی نمیتوان از پس مخارج برآمد. فراموش نکنید صرفنظر از اینکه چه تعداد بازدیدکننده داشته باشید، بدون نرخ تبدیل بالا، کسبوکارتان دوامی نخواهد داشت.
طی تحقیقی در آمریکا و اروپا، استفاده از فعالیتهای مرتبط با بازاریابی محتوا (بازاریابی محتوایی) میتواند نرخ تبدیل را تا شش برابر افزایش دهد. وبسایتهایی که در فعالیتهای خود، بازاریابی محتوا را هم لحاظ میکنند، نرخ تبدیلی معادل با ۲٫۹٪ دارند، حال آنکه وبسایتهایی که این کار را نمیکنند، نرخ تبدیلشان به ۰٫۵٪ میرسد.
چرا بازاریابی محتوا سبب افزایش نرخ تبدیل میشود؟ تولید محتوا زمینهساز برقراری ارتباط میان شما و مشتریهایتان است. مشتریها به برقراری ارتباط تمایل نشان میدهند و دوست دارند مشغولیت (Engagement) داشته باشند. اگر شما نقش خود در این برقراری ارتباط را بهخوبی ایفا کنید، مشغولیت مشتریها و وفاداریشان به برند شما افزایش پیدا میکند؛ این افزایش هم به نوبهٔ خود باعث بالا رفتن نرخ تبدیل و فروش میشود.
تمام مراحل یک محتوا درجه یک برای سایت های فروشگاهی به شرح زیر است :
پس این ۱۰ تا اصل میتونه خیلی برای تولید محتوا سایت فروشگاهی ما تاثیر داشته باشه
پس تا چاپک اینجاست نگرانی بیجاست
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.