بهترین روش ها برای تولید محتوا سایت فروشگاهی
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

تولید محتوا

برای موفقیت و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی باید بازاریابی محتوایی را جدی گرفت. یکی از تکنیک‌‌های بازار یابی برای فروشگاه اینترنتی در واقع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی است که در این مقاله مرحله به مرحله بررسی میکنیم .

 

اصلا چرا برای سایت فروشگاهی باید تولید محتوا کنیم

 

اگر سایت موفقی در زمینهٔ تجارت الکترونیک داشته باشید، مطمئنا به این مسئله واقف هستید که نرخ تبدیل، اهمیتی کلیدی برای ادامهٔ فعالیت مؤثر سایت دارد. پیش از هر چیز باید به فکر بالا بردن ترافیک سایت بود و پس از آن نوبت به تبدیل کردن ترافیک دریافتی به فروش و لید می‌رسد. (لید یا سرنخ به آن دسته از مشتریانی اشاره دارد که برای نخستین بار با کسب‌وکاری بخصوص آشنا می‌شوند و امکان خریدشان وجود دارد. با نام مشتری راغب هم از آن یاد شده است). به هر عنوان ترافیک نقش مهم و حیاتی در روند فعالیت وب‌سایت دارد، اما با ترافیک خالی نمی‌توان از پس مخارج برآمد. فراموش نکنید صرف‌نظر از اینکه چه تعداد بازدیدکننده داشته باشید، بدون نرخ تبدیل بالا، کسب‌وکارتان دوامی نخواهد داشت.

طی تحقیقی در آمریکا و اروپا، استفاده از فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا (بازاریابی محتوایی) می‌تواند نرخ تبدیل را تا شش برابر افزایش دهد. وب‌سایت‌هایی که در فعالیت‌های خود، بازاریابی محتوا را هم لحاظ می‌کنند، نرخ تبدیلی معادل با ۲٫۹٪ دارند، حال آنکه وب‌سایت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، نرخ تبدیل‌شان به ۰٫۵٪ می‌رسد.

چرا بازاریابی محتوا سبب افزایش نرخ تبدیل می‌شود؟ تولید محتوا زمینه‌ساز برقراری ارتباط میان شما و مشتری‌هایتان است. مشتری‌ها به برقراری ارتباط تمایل نشان می‌دهند و دوست دارند مشغولیت (Engagement) داشته باشند. اگر شما نقش خود در این برقراری ارتباط را به‌خوبی ایفا کنید، مشغولیت مشتری‌ها و وفاداری‌شان به برند شما افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش هم به نوبهٔ خود باعث بالا رفتن نرخ تبدیل و فروش می‌شود.

تولید محتوا

تمام مراحل یک محتوا درجه یک برای سایت های فروشگاهی به شرح زیر است :

 

۱. کار خود را با یک نوع محتوا شروع کنید
۲. برای مشتری‌های خود راهنمای استفاده از محصولات یا خدمات تهیه کنید
۳. ویدئوهایی برای نشان دادن خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، تهیه کنید
۴. تهیهٔ جزوه‌های اطلاعاتی و سؤالات متداول
۵. به‌اشتراک‌گذاری داستان‌های مرتبط با خرید مشتری‌ها
۶. فراهم کردن مطالعه‌های موردی که نشانگر کارایی محصول یا خدمات شما برای مشتری‌ها باشد
۷. به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و توصیه‌های خلاقانهٔ استفاده از محصولات
۸. ارائهٔ اطلاعات شخصی باارزش به مشتری‌ها و مخاطبان
۹. استفاده از نویسنده‌های مهمان برای تولید محتوای وب‌سایت
۱۰. در نظر گرفتن تبلیغات برای محتوای تولید شده

پس این ۱۰ تا اصل میتونه خیلی برای تولید محتوا سایت فروشگاهی ما تاثیر داشته باشه

پس تا چاپک اینجاست نگرانی بیجاست

 

 

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *