۰۲۱ ۶۶ ۵۸ ۲۷ ۱۶

دلایل رها کردن سبد خرید توسط مشتریان در فروشگاه های اینترنتی چی میتونه باشه ؟
۱۴۰۱/۰۳/۱۰

همیشه رها شدن سبد خرید پیش از پرداخت و نهایی شدن بسیار ناراحت کننده هست. چون مشتری فروشگاه اینترنتی ما رو در گوگل پیدا کرده و محصولات خود را انتخاب کرده ، اما در لحظه آخر اتفاقی افتاده که از نهایی کردن خرید منصرف شده . دلیلش چی میتونه باشه ؟

 

طبق تحقیقات انجام شده ، به طور متوسط ۶۷.۷۵% سبد های خرید آنلاین به حال خود رها می شوند. برای یک ثانیه تصور کنید، بعد از صرف آن همه وقت برای بهینه سازی صفحاتی که بازدید کننده آنرا می بیند، انجام استراتژی های قیمت و ارتقاء معماری اطلاعات، از میان هر ۱۰ نفر ۷ نفر آنها قبل از رسیدن به خط پایان همان جا متوقف می شود. که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

خبر بدتر این است که عدد ۶۷.۷۵% یک عدد میانگین در بین ۲۱ تحقیقات گوناگون در این زمینه است که طی ۸ سال گذشته انجام شده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ این رقم بین ۲۰۰ فروشگاه ۷۳.۶% بوده است. بدتر از همه اینها، تحقیقی که توسط SeeWhy انجام شده است نشان می دهد که ۹۹% خریداران در همان بار اول مبادرت به خرید نمی کنند.

واقعیت این است که مبلغ کل فروش از دست رفته ناشی از رها کردن سبد خرید در سایت های فروشگاه اینترنتی از سال ۲۰۰۹ که این رقم ۱.۲ میلیارد دلار بوده است به ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ رسیده است که این رشدی چشمگیر و سریعی را نشان می دهد.

 

چرا رها کردن سبد خرید اتفاق می افتد

در نگاه اول شاید این طور به نظر برسد که دلیل رها کردن سبد خرید، این است که مشتری در لحظات آخر تصمیم خود را عوض کرده است. اما وقتی بیشتر به این موضوع نگاه می کنیم می بینیم مسئله این نیست. در واقع بر طبق تحقیقات انجام شده متوجه می شویم که دلیل شماره یک، برخورد خریدار با هزینه های غیر منتظره است، مانند هزینه حمل یا مالیات که در انتهای مراحل خرید متوجه آن ها می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *