شباهت الگوریتم های گوگل و اینستاگرام
۱۴۰۱/۰۴/۰۴

الگوریتم های گوگل به مراتب بیشتر از الگوریتم های اینستاگرام هستند. اما تعدادی از این الگوریتم ها شباهتی با الگوریتم های اینستاگرام برای معرفی پست ها در اکسپلور و تایم لاین دارند. در ادامه به بعضی از این الگوریتم ها میپردازیم.

 

در اصل اینستاگرام هیچ سئویی ندارد، سئو به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. اما اینستاگرام هم برای خود الگوریتم هایی دارد که با توجه به این الگوریتم ها پست ها به کاربران در اکسپلور نمایش داده میشود. در اصل باید برای اینستاگرام به جای Seo از IEO (instagram explore optimization) به معنی بهینه سازی جستجوی اینستاگرام استفاده کرد. حال با دانش بر این مسئله به سوال اصلی در این مقاله میپردازیم.

 

در الگوریتم های گوگل الگوریتمی وجود دارد به اسم پاندا، وظیفه این الگوریتم آنالیز محتوای شماست. تا این جا ربطی به اینستاگرام ندارد اما یک نکته مهم و آن اینکه یکی از فاکتور های این الگوریتم زمانیست که کاربر در صفحات شما میگذراند این زمان نشان دهنده کیفیت و درستی محتوای شماست. در صورتی که این زمان با یک کلیک و یا تعاملی با سایت ترکیب شود یک امتیاز مناسب برای صفحات سایت شماست. در مقابل اینستاگرام هم زمان سپری کرده شما بر پست ها و یا تعامل شما با یک پست نظیر کامنت، لایک مشاهده صفحه اصلی پیج و … مورد بررسی قرار میدهد.

دومین شباهت به بخش نظرات با کامنت ها برمیگردد. در هر دو سمت بخش نظرات بسیار مهم هستند و هردو کمپانی حساب ویژه ای بر بخش نظرات باز میکنند. بخش نظرات به الگوریتم ها در شناخت محتوای بهتر کمک بسیار زیادی میکنند. پس سعی کنید در هر دو سمت نظرات کاربران را بی پاسخ نگذارید. بخش نظرات یکی از مهمترین فاکتور ها برای تعامل کاربران و پست های شماست.

 

سومین شباهت، اشتراک گذاری پست هاست. قطعا در مورد تاثیر اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام میدانید اما در وب سایت هم این اتفاق یک اتفاق بسیار مهم است اما با توجه به اینکه ما در ایران این فرهنگ هنوز همه گیر نشده است. اشتراک گذاری در بعضی شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر تاثیر خوبی بر محتوای وب سایت دارد.

هشتگ ها موضوع بعدی بحث ما هستند.  هشتگ ها در وب سایت ها به اسم تگ شناخته میشود. استفاده درست و به جا از این قابلیت میتوانید بازدهی صفحات را افزایش دهد. درستی انتخاب این هشتگ ها در حوزه اینستاگرام را در دوره اینستاگرام توضیح میدهیم اما برای انتخاب تگ های مناسب در وب سایت از مقاله کیوورد تارگتینگ استفاده کنید.

در این مقاله به الگوریتم های اینستاگرام اشاره نشد و فقط هدف بیان شباهت های بین الگوریتم های گوگل و اینستاگرام بود. قطعا برای پیشرفت در اینستاگرام شناخت بیشتری از الگوریتم های اینستاگرام نیاز است. شناخت تولید محتوا، کاربران هدف، مقدار فعالیت و زمان انتشار پست ها از ساده ترین موارد در الگوریتم های اینستاگرام است.

دیدگاهتان را بنویسید.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شده قسمت های ضروری با * مشخص شده اند.

ارسال نظر

آدرس الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود *